sjorsje hoorde die Gommers zeggen dat de eerste maanden van dat het vaccin beschikbaar is er max. 10.000 mensen per maand ingeënt kunnen worden. Kan dan nog eens lang duren eer de risicogroepen gedaan zijn.
Maar Pfizer gaat opschalen en er zijn nog meer spelers in het veld. De kans is zeer klein dat slechts 1 farmaceut het uiteindelijke vaccin gaat leveren. Er zitten er verschillende in de pipeline. Dus in het begin gaat het heel traag maar eind 2021 is de verwachting dat er echt wel op grote schaal gevaccineerd kan worden.
Ik zou mezelf wel laten vaccineren. Mijn schoonvader zit niet alleen qua leeftijd in de risicogroep en ik vind het wel fijn als ik weer gewoon een arm om iemand heen kan slaan als hij/zij het moeilijk heeft, maar ook weer live f2f vergaderingen met mijn collega's kan hebben.
Veel gebruikte technieken om de vaccins te produceren zijn al eerder gebruikt bij vaccins die al op de markt zijn. Het enige verschil is dan dus welk eiwit er extra tot expressie wordt gebracht, dat stelt mij wel gerust en ik zou geen angst hebben bij een dergelijk vaccin.