iMoeder Er zijn gewoon geen argumenten tegen, ik hoor vooral emotie en dat vind ik een slechte raadgever. Waar je anderen bovendien mee in gevaar brengt.
‘Ik behoor niet tot een risicogroep’
Je neemt een vaccin niet alleen voor jezelf. Maar ook voornamelijk zodat je anderen niet ziek maakt en daarmee het virus verspreid!! Sommige mensen zijn geheel of bijna zonder symptomen maar steken wel anderen aan. Wil je dat?
Ik vind dit een beetje kort door de bocht, want je laat het overkomen alsof het een (egoïstische) keuze is. Zolang er nog maar weinig vaccins beschikbaar zijn wordt die keuze gemaakt voor ons. Als je niet in een risicogroep valt heb je er voorlopig gewoon nog geen recht op, dat staat los van angst en emoties.
Wil ik een gevaar vormen voor anderen? Natuurlijk niet. Maar wat er niet is kan ik niet krijgen. Het is niet mijn keuze.
Ja, ik heb vragen, twijfels en angsten. Tegen de tijd dat er ook daadwerkelijk een vaccin beschikbaar zou zijn voor mij kijk ik wel verder, en als het dan blijkt dat het veilig en effectief is en nog steeds noodzakelijk is zal ik het ook wel doen.
Maar tot die tijd is er geen andere optie dan af te wachten, omdat ik niet tot de risico groep behoor.