Ik heb wel eens wat laten vallen hier dat het niet goed gaat met onze oudste zoon. Hij is net 6 geworden en zit in groep 2.
Misschien hebben jullie tips.
Hij is altijd al 'anders' geweest dan de andere kinderen. We hebben het al die tijd gewoon gered zonder hulp. Maar nu begint het een beetje boven mijn hoofd uit te groeien. Thuis zou het nog wel gaan, maar op school gaat het ook niet goed.
Thuis is het vooral heel slecht inslapen. Hij slaapt gerust pas om 21.30. Veel bevestiging nodig hebben dat we hem lief vinden. Als er nieuwe dingen of veranderingen zijn probeert hij heel erg de controle te houden door zijn broertje en zusje te commanderen en precies te bepalen wat ze moeten doen. Gaat heel overdreven lachen en weet van geen ophouden. Blijft maar doordrammen over iets.
Op school loopt het helemaal mis met het sociale deel. Hij speelt haast niet met andere kinderen maar gaat zijn eigen gang. Als hij een opdracht moet bespreken met een ander kindje dan zegt hij niks. Wat vertellen in de kring kost hem ook heel veel moeite.
Sinds de herfstvakantie is zijn eigen juf met verlof en sindsdien gaat het nog minder. Ik heb al een paar keer een berichtje gehad dat hij zijn beker drinken om heeft gegooid, hij heeft zijn trommeltje met fruit weer bijna vol mee naar huis.
Ik weet niet goed meer wat ik ermee moet. We hebben 19 november gesprek met een orthopedagoog op school.
Maar misschien hebben jullie nog tips voor me?