[verwijderd] June inderdaad begon al een tijd geleden trouwens met Cindy McCain die Joe Biden begon te steunen https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/waarom-weduwe-john-mccain-besloot-joe-biden-te-steunenb06d1b61/ Trump is echt van t potje gerukt. Maar die zonen van hem zijn ook een stelletje engerds, hoop niet dat die zich ooit beschikbaar gaan stellen als presidents kandidaat
[verwijderd] Weet iemand waarom de meeste nieuwskanalen 264-214 weergeven maar anderen (waaronder CNN) 253-213?
[verwijderd] [verwijderd] omdat 1 staat nog niet officieel “ge-called” is (weet uit m’n hoofd niet zo welke)
June [verwijderd] [verwijderd] Dat is Arizona. Maar welke staat met 1 kiesman dan naar Trump is gegaan, geen idee.
[verwijderd] [verwijderd] sommige hebben Arizona al toegewezen aan Biden, maar officieel heeft hij nog niet gewonnen
[verwijderd] Zat me vanmiddag af te vragen, hoe lang het zal duren voor Melania bij Donald weg is als ze het White House verlaten
[verwijderd] [verwijderd] Arizona zou inderdaad het verschil van 11 kunnen verklaren voor Biden, maar waar zit die 1 van Trump dan? 🤔 @June haha tegelijkertijd 😅
[verwijderd] [verwijderd] sommige Staten kunnen hun kiesmannen opdelen. Dan gaan er bijv 2 naar Biden en 1 naar Trump. Volgens mij was Maine daar 1 van.
Vulpen [verwijderd] Valt mee: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_presidentsverkiezingen_1876
[verwijderd] [verwijderd] jezus.. 😅 Iedere keer als ik denk dat idiote systeem te begrijpen maken ze het nog ingewikkelder 🤦♀️
[verwijderd] June In de meeste staten gaan alle kiesmannen naar 1 persoon. Winner takes all heet dat. Maar in sommige staten kunnen de kiesmannen verdeeld worden. Hoe die verdeling precies werkt weet ik niet. Volgens mij ligt dat aan stemmen in bepaalde country's.
Jerseygirl [verwijderd] Dat zijn ze ook wettelijk verplicht als het verschil minder is dan 0,5%. In andere staten ook als het verschil minder dan 1% is.
Jerseygirl June Is dat niet van 20 jaar geleden (Bush vs Gore)? Ik kan me niet herinneren dat er vorige keer automatische recounts gestart zijn, en Clinton heeft vrij snel haar nederlaag toegegeven.