Blue Iemand die ik ken heeft vorige week een zoontje gekregen, Melle. Prima naam. Ware het niet dat... De oudere 2 broertjes Fedde en Senne heten. Ben benieuwd hoe ze de volgende gaan noemen...
Pimpelmeesje Kindje is al een paar jaar oud maar wat ik grappig vond was dat de laatste in een gezin van 4 Fin genoemd was. Voor als mensen nog gingen vragen of er een 5e kwam π
Sevenof9 Wij hebben hier in de buurt nu Dayvano en het geboortebord in de tuin is het go ahead eagles logo. Ik heb zo'n vermoeden dat Dayvano naar Deventer vernoemd isπ
Sevenof9 Femkes ik bedoel niet dat de naam daarvan komt, ik vermoed dat die ouders hem daarin hebben uitgekozen te zien aan het enorme go ahead eagles geboortebord. Ik woon ook op en paar km van Deventer. Ik heb het ze niet gevraagd maar ik vind het opvallend.
Femkes Sevenof9 dat snapte ik, maar ik betwijfel of bij de ouders van de dayvano hier een associatie naar Deventer meespeelt.
Femkes [verwijderd] wat ik dus interessant vind in dit verhaal, ik heb vandaag geleerd dat het kindje is vernoemd naar een stilgeboren neefje. De dochter van de vader (dus partner van Samantha) heeft een kindje verloren en daar is dit kindje naar vernoemd. Ik heb dus nu twee gedachten: hoe oud is vader dat zijn dochter al een kind heeft en Hoe vernoemd is vernoemd, als in, is de naam aangepast of een op een overgenomen?