Rietjesbeker Manque dat deed ik in gedachten ook meteen. Klonk in mijn hoofd ook een beetje nasaal...
Ysabella Manque het is alsof je een kind een woord probeert uit te leren spreken. N zegt altijd wolvo... Nee Vvvolvo met de vvvv.
Uilenmama Cactusje Mijn moeder heeft ook een accent, een Duits accent , ze komt uit Luxemburg. En ik heb soms een rollende R... Leids accent...
Koekie83 Manque En wij vonden het al moeilijk om te kiezen tussen “met -h of zonder”. Had ik geweten dat deze optie er ook nog was... 😆😂
Hooyo-shimbir Misschien wel. Mijn nichtje heet Sabrina maar m’n schoonmoeder besloot voor schoonzus dat t op z’n Somalisch geschreven moest worden Saabiiriin 🙈 dat heeft schoonzus een paar jaar terug en heel veel gedoe verder laten veranderen.
Sevenof9 [verwijderd] om dezelfde reden dat er wel kinderen Roos heten maar niet Chrysant ofzo 🙂 ik vind dierennamen niet zo raar, worden al zo lang gebruikt daarbij er wel aan gewend ben (bijv. Wolfgang Amadeus Mozart)
Rietjesbeker [verwijderd] Coco op zich gaat wel. Maar ik vind het dubbele-dubbele van de naam niet echt mooi. Het heeft voor mij een googoo gaagaa gehalte.