[verwijderd] Rietjesbeker ja, naam van een baby. Het doet mij denken aan een paard uit een fantasy serie π€
Meca Huggybird Wow, ik weet dat wij ook geen alledaagse namen hebben maar dit zijn gewoon woorden. Sowieso Ijsen. Door de hoofdletter alleen al staat het gek en dan is het ook een werkwoord. Ik hoop maar dat het dan gelukkige mannen worden!
Nescio Meca ijsen is toch geen werkwoord? Sowieso geen woord (meervoud van ijs is ijs), of bedoel je in het gehoor? Ik vind het wel heel aparte namen, Tieleman lijkt voor mij veel meer op een achternaam.
Meca Nescio Nee sorry niet duidelijk neergezet dat ik het werkwoord eisen bedoelde. Als iemand zich aan mij zo zou voorstellen zie ik dat woord voor mij( beeld/woorddenker) dus dat zou ik heel raar vinden om te horen en ook zeker mijn vragen over stellen.
Huggybird Nescio iedereen zegt ook meteen pieleman als ze zijn naam horen.... dat was natuurlijk wel te verwachten....
Robije Hier staan ook hele mooie namen: https://www.libelle.nl/mensen/vreemde-dubbele-namen-nederland/
[verwijderd] Robije phuc-duc? π Ik vind comfort-kate ook een opvallende. Doet me denken aan een onderbroekenlijn. "De Comfort-Kate, de comfortabele slip voor tijdens de menstruatie, by Kate Moss for HunkemΕller!".