Manque Ik wil deze toch even delen: https://www.youtube.com/watch?v=gjiGBpdmk_I Als je het niet interessant vindt, even goede vrienden, maakt niet uit. Maar het valt me gewoon op dat hier soms namen door de mangel gehaald worden waarvan ik denk dat men er gewoon niet aan gewend is (cuturele afstand) of waarvan men de oorsprong niet kent. Dus misschien vind je het wel leuk om iets van de achtergrond te leren van bv een naam als Shaqueeny.
Toch6 Dat was even een "euh oke" momentje net. Ik had de naam Daily al op een naambordje zien staan en dacht dat het een meisje was. Daarbij dacht ik al 🤨 maar het blijkt een jongen te zijn 😮
Cactusje Toch6 Ik ken het alleen als jongensnaam door daley blind. Andere spelling, dezelfde uitspraak
Rietjesbeker Blue hahaha, dat vind ik weer een vrij normale naam hier in Friesland. Komt hier ook relatief veel voor. Blijkt maar weer dat omgeving - naam echt verbonden is. Hoewel ik het er wel mee eens ben dat deze naam in het Engels echt minder bekt.
Rietjesbeker Dahlia gewoon als maan, denk ik. Maar ik heb wel de neiging om alle letters uit te spreken, dan krijg je een 'maa-jen' (tenminste, in mijn hoofd)