Bloem Onze tuin zijn we helemaal opnieuw aan het aanleggen. Nu heb ik een tuinplan gemaakt met daarbij ook een plek voor een vuurplaats of iets dergelijks. Heeft iemand van jullie ook een buitenplek met vuur? Nog tips of adviezen wat wel of juist niet te doen?
iMoeder Euhm enige advies; niet doen als je in een woonwijk woont. Geeft zoveel overlast voor buren! Ik ben een heel tolerante buuf en kan veel hebben, maar dit zit heel hoog in m’n allergie (ook letterlijk; ik krijg er ademhalingsproblemen van).
Bloem Onze buren hebben er ook een. En een flink grotere (ton) dan die wij willen gaan doen. Bij ons is het meer om marshmallows op te roosteren en een klein vuurtje voor de gezelligheid. We wonen niet in een standaard (Vinex) woonwijk. Hebben een grote achtertuin met veel afstand tot de buren. Maar is er verder niemand die iets met vuur in zijn tuin doet en ervaring heeft over wat fijn is en wat juist niet?
Bloem Honkeytonk Thanx! Dan wordt het sowieso geen kachel. Ik zit te denken aan een vuurschaal. Heb nu een mooie gezien van 57 cm. Mogelijk dat we een ring maken van stenen. En daar de vuurschaal in doen cq erop leggen. Die kunnen we dan ook weghalen bij slecht weer en ook makkelijk schoonmaken. Dacht ik zo. Droog hout is een goed tip!