[verwijderd] misschien had ik het anders moeten formuleren. Ik zou het bijvoorbeeld heerlijk vinden om een blouse te hebben die ik zowel bij al mijn broeken als een spijkerbroek als een rok kan dragen. En nu heb ik gewoon te veel losstaande dingen die maar met 1 ding gecombineerd kunnen worden. Dat voelt dan als een 'uniform' na een paar keer dragen, omdat het altijd hetzelfde is. Gevolg: het blijft in mijn kast hangen.
Voorbeeld: ik draag heel graag jurken, maar omdat de ene jurk van koningsblauw chiffon is en de andere van grijze gebreide merino, hebben die allebei een andere styling nodig. Dat wil ik dus niet (meer). Ik wil jurken waar ik zowel een blazer als vestje op kan dragen, en dan liefst alle vestjes die ik in mijn kast heb (alle is wat overdreven want soms combineren kleuren en materialen gewoon niet, maar dan begrijp je wat ik bedoel).
Ik hoef er ook niet elke dag helemaal anders uit te zien. Ik kom toch vaak bij hetzelfde uit.
Wat ik dus zoek is:
-geen overvolle kledingkast
-fijne, niet saaie kledingstukken die niet in een formule gedragen kunnen worden, maar in meerdere.
Dan kom ik op capsule wardrobe uit. Misschien zoals @Honkeytonk al aangaf is het al een idee om dat voor mijn kantooroutfits te hebben. Het lijkt me fijn om zonder keuzestress de werkdag te beginnen met een mooie garderobe die én mijn stijl weergeeft, én comfortabel is, én ook nog gepast voor kantoor.