Ik wilde graag dit topic openen omdat ik merk dat ik er behoefte aan heb om van me af te schrijven en ook zodat ik m’n gedachten kan ordenen...en toen moest ik een titel intypen en phoe...’mijn man heeft kanker’ klinkt zo hard iedere keer als ik dat zeg/denk 😢
we hebben dus gister het nieuws gekregen dat m’n man kanker heeft. Tongkanker. M’n man is jong, heeft nooit in z’n leven gerookt en drinkt haast nooit...
hij had een zweertje op z’n tong dat maar niet over ging, is toen naar de huisarts gegaan...en toen ging het heel snel.
Wij hebben wel het geluk dat het vroeg is ontdekt, als het goed is wordt hij na de operatie volledig genezen. Er wordt een deel van z’n tong en klieren weggehaald. Er zal dus wel een zwaar herstel navolgen en misschien zal hij nooit meer kunnen praten of in ieder geval niet normaal Praten maar goed... hij zal dan als het goed is kankervrij zijn.
nu eerst moet hij tig verschillende onderzoeken ondergaan om te kijken waar het precies zit, tot hoe diep het gaat, of er uitzaaiingen zijn ...
het hele medische team doet er alles aan om ons zo snel mogelijk en zo goed mogelijk te helpen dus dat is wel heel fijn. We voelen ons ondersteund en ik ga denk ik ook kijken of er een psychologische begeleiding mogelijk is.
verder zijn we beide nog in shock denk ik, ik kan het nog niet bevatten en al helemaal niet wat de gevolgen hiervan zullen zijn...
dit weekend gaan we een gesprek voeren met de kinderen en hen uitleggen dat papa ziek is ..😢
jullie lieve berichten doen me heel goed ❤️