iMoeder Trees Ik zie op die huid juist veel maceratie/vocht letsel (dat de huid los laat door vocht). Daar zou ik zelf persoonlijk juist zinkolie of zinkzalf op smeren. Om de huid uit te drogen ipv vocht in te brengen. Bijv deze; https://www.amazon.nl/MoliCare-Skin-zinkoxidecrème-verzachtend-200ml/dp/B072MRM268/
Trees iMoeder dan ga ik deze sowieso voor handen en voeten kopen. Klinkt wel heel logisch dat het vochtletsel. Is natuurlijk een gevolg van het zweten. Alleen ik weet dus niet of dit ook bij haar ogen zo is. Ik ga gewoon maar beiden proberen.
Nescio Cicaplast van La Roche Posay is echt een aanrader. E heeft droge plekken (we vermoeden toch iets van eczeem) op haar benen en soms ook op haar arm, en dat is het enige dat iets doet.
Lovely83 Heeft iemand hier ervaring met collageen poeder? Ben erg benieuwd of het iets is, en welke poeder goed is.
Meca Lovely83 Ik gebruik die van Glow. Capsules klinkt wel makkelijker trouwens ik heb poeder en vergeet het regelmatig. Maar merk dat mijn huid echt steviger is en wat ik vooral fijn vindt is dat ik minder bot pijn heb. Idee dat mijn gewrichten echt weer ondersteund worden ipv aftakelen.
iMoeder Lovely83 Wetenschappelijk gezien zeggen alle studies dat het niet werkt. En collageen crème overigens ook niet.
Lovely83 Meca was er een specifieke reden dat je voor dit merk bent gegaan? Lees er overigens wel goede reviews over.
Meca Lovely83 Nee eigenlijk niet. Kwam hem tegen en inderdaad de reviews waren goed. En wilde een puur product zonder toevoegingen. Ik vind het wel een smaakje hebben. Ik kreeg hoofdpijn en buikpijn in de ochtend. Dus drink het in de avond vaak in water dus dat proef je wel. Dus daarom zijn capsules misschien wel beter 🤭
Meca iMoeder https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30681787/#:~:text=Oral%20collagen%20supplements%20also%20increase,with%20no%20reported%20adverse%20events.
iMoeder Meca Ja snap ik! Ik gebruik alleen ook al vitamine C en afwisselend Astaxanthine en Resveratrol voor m’n huid. Dus dit ook nog er bij… Weet niet of ik daar zin in heb zeg maar.
Trees iMoeder helaas hebben alle tips niet geholpen. Ik heb gisteren foto’s naar de huisarts gestuurd en deze heeft ze door naar de dermatoloog gestuurd. Hopelijk kan deze er wat mee, want het is behoorlijk opvallend en dat is niet fijn in je gezicht. Iedereen maakt er ook opmerkingen over 🙄.
iMoeder Trees Ja dat was mijn eerste ingeving ook. Dus lijkt me verstandig. Zoals ik toen al zei, straks ben je helemaal het verkeerde aan het behandelen. Ben benieuwd wat de dermatoloog uiteindelijk concludeert.
Trees iMoeder we hebben al reactie. Ze vermoedt toch een vorm van eczeem, zogenaamde ooglid eczeem. Ze gaat nu starten met hormoonzalf rondom haar ogen. Als er over 2 weken geen verbetering is, wil ze het graag zelf beoordelen ipv via foto’s.
Jules Ik heb ineens veel pukkels op mijn rug en schouderbladen. Liever daar dan op mijn gezicht, maar toch.... iemand tips?
iMoeder Jules Ik heb dat ook regelmatig. Hier is dat snel weg met een zeepje van Amazon, met BHA en zwavel; https://www.amazon.nl/Revitale-Advanced-Salicylzuur-Zwavel-Scrubbehandeling/dp/B07L37F1RT/ Even goed mee inzepen onder de douche. 1 minuut er op laten. En daarna goed afspoelen. Af en toe smeer ik ook 2% BHA serum voor ik naar bed ga. En Kruidvat heeft tegenwoordig een pukkeltjes uitdroog serum met BHA, AHA en zwavel. Dat meng ik met wat crème (dagcrème bij acne) en smeer me daarmee in. Werkt ook heel goed. Zou dat laatste wel max 1 keer in de week doen.