Ik ben de laatste tijd weer veel bezig met lezen over huidverzorging en nieuwe dingen aan het uitproberen. Zijn hier meer mensen die dat leuk vinden? Wat doen jullie om je huid te verzorgen of doe je heel weinig tot niks?

Ik ben een tijd geleden begonnen met the Ordinary. Merk nu dat ik langzaam aan dat weer aan het afbouwen ben en andere dingen wil proberen. Wel een hele uitdaging want er is zoveel! Benieuwd naar jullie verhaal en routines!

Mijn routine nu;
Ochtend; Cleanser, Hyaluronzuur, vit C serum, moisturizer, SPF
Avond; Oil cleanser, foaming cleanser, evt Glycolic acid toner, Buffet serum, Niacinamide serum, moisturizer. Daarna 2x per week retinol.
Ik doe 1 x in de week een peeling en masker. Af en toe oog patches van Patchology.

Ik doe na zwemmen een vette crème erop van de huisarts en verder niks! En heb verder een goeie/gezonde huid.

iMoeder ze heeft nog een jong huidje...zo glad als babybilletjes

Ik moet net weer bestellen van the Ordinary. Waarom wil je eigenlijk iets anders proberen?

Na het douchen dagcrème als die niet op is (nu is die op 😛). Verder was ik mijn gezicht gewoon met een washandje met water, niks anders.

Schuurpapier Moet natuurlijk ook gewoon je ding zijn! Ik was al zelfgemaakte gezichtsmaskertjes uit de Tina aan het opsmeren toen ik nog op de basisschool zat. 🤣 En ben eigenlijk altijd wel er mee bezig geweest. Dag- en nachtcrème als vanaf m’n 20e heel trouw etc. Nu ik de 40 nader merk ik wel dat er meer nodig is, om het ook mooi te houden. En voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. 😋😋

Tantetil Toch steeds meer het idee dat the Ordinary leuk is om mee te beginnen als je nieuw bent in de wereld van serums en actieve ingrediënten. Maar voor belangrijke dingen zoals vitamine C en Retinol is betere kwaliteit wel echt beter.

Sommige dingen zoals de Niacinamide, hun simpele moisturizer, de BHA&AHA peeling en de Squalane cleanser blijf ik wel gebruiken.

En ik ben nu ook wat dingen van Cerave aan het proberen. The Inkey List, wil ik ook nog wel eens wat van proberen.

Wat gebruik jij nu?

• [verwijderd]

Ik gebruik al jaren Dermalogica. Als ik wat anders gebruik, ben ik binnen 2 weken een enorme krentenbol.
    Het enige wat ik mis van die producten, is een echt lekkere spf, die ik vaker per dag kan smeren. Ze hebben wel wat producten met spf, maar dat is of heeeeel duur, want gecombineerd met een dure dagcrème of het is een fysische filter waardoor je na 2 lagen alles voelt zitten.

Ik doe echt helemaal niks aan huidverzorging. Zo af en toe smeer ik mijn gezicht, hals en handen in met een bodylotion, maar meestal niet. Ik ben bijna 40, de meeste mensen geven me hooguit 30. Gezegend met goede genen. Al die smeerseltjes ben ik niet zo van. Huid is redelijk genetisch bepaald, en enige wat je kan doen is goed drinken, niet roken, niet teveel make up en dat soort dingen om je huid goed te houden.

Ik ben een echte Surinamer. Ik smeer me alleen in met babyolie🤣🤣.

Ik heb voor de rest ook het voordeel van een getinte huid, geen rimpels of iets dergelijks (nog). Ik zoek wel wat voor mn poriën, die zijn wat grove hier en daar.

• [verwijderd]

Sinds ik een jaar of 8 was gebruikte ik altijd een dagcreme. Het is nooit veranderd, ik gebruik veel producten van goede kwaliteit.

Ik heb ook heel veel geprobeerd van the ordinary, het was een tijdje leuk om ermee te spelen, maar ik wil nu iets wat écht werkt.
          ik heb me wel ingelezen over actieve ingrediënten. Maar ik vind de meeste producten niet zo, qua textuur/werking was ik niet tevreden.

Mijn routine nu:
          ochtend:
          vit c cleanser, mist, niacinamide, hyaluron serum, cafeïne onder de ogen, oogcreme, dagcreme, spf.

avond:
          Reinigingsmelk, cleanser, toner, resveratrol + nachtcrème of een nachtmasker.

ik ga binnenkort weer starten met retinol en aha/bha.

qua merken gebruik ik nu voornamelijk cellex c, skinceuticals, filorga, mijn oude vertrouwde holy land en maak ik op wat ik nog heb van the ordinary en niod.

een maand later

[verwijderd] Wat is er zo bijzonder/anders aan Korean skincare?

Cultureel gezien ligt huidverzorging in Korea anders. Ten eerste is het daar onderdeel van je persoonlijke hygiëne. Een beetje zoals wij tanden poetsen normaal vinden, is daar een wat uitgebreidere huidverzorging normaal. (Ook voor mannen.) En daarnaast is een mooie (lichte) huid een belangrijk onderdeel van het schoonheidsideaal.

Die twee dingen zorgen er voor dat er daar veel meer tijd en onderzoek word gestoken in huidverzorgingsproducten. Want mensen geven er veel meer aan uit. En dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat ze een aantal jaren voorlopen op westerse producten.

Ik gebruik bijv al jaren een spf (zonnebrand). Maar kon hier maar geen fijne zonnebrand voor mn gezicht vinden. Het prikte, kreeg er tranende ogen van, witte waas, glimmen. Toen eentje van een Koreaans merk besteld en wat een verademing was dat!

Ander voorbeeld is de hyaluronzuur die ik nu besteld heb. Hier in het westen is dat meestal gewoon sodium hyaluronate en klaar. Daar maken ze serums met 6 verschillende vormen van hyaluronzuur die allemaal een ander atoomgewicht hebben waardoor ze doordringen in verschillende lagen van je huid en je dus meer resultaat ziet. Is allemaal net wat geavanceerder. En mocht je denken; kost dan ook wel wat. Dat vind ik zelf erg meevallen.

Liekje81 Huid is redelijk genetisch bepaald, en enige wat je kan doen is goed drinken, niet roken, niet teveel make up en dat soort dingen om je huid goed te houden.

Het is natuurlijk puur persoonlijke keuze. Alleen dit is gewoon echt niet waar. Kijk lijfstijl is zeker heel belangerijk voor je huid. En je kunt inderdaad er niet tegenop smeren wanneer je ongezond leeft en bijvoorbeeld rookt. Maar je huid goed reinigen en hydrateren, een goede SPF, en producten gebruiken waarvan aangetoond is dat ze werken, kan je huid absoluut langer jong en mooi houden. Dat is ook gewoon wetenschappelijk aangetoond voor bijv bepaalde peptiden, retinoids en acids. Als iets op je huid smeren niks doet kan een dermatoloog ook wel gaan inpakken toch?

[verwijderd] Ik ben ook een beetje afgestapt weer van the Ordinary en ben vooral veel minder gaan gebruiken. In de ochtend alleen nog hyaluronzuur, vit C serum en dagcreme. (En daarna zonnebrand.)
              In de avond double cleanse, een Koreaans peptide serum en moisturizer. Klaar.
              Drie dagen in de week vervang ik peptiden door hyaluronzuur en retinol. Op dagen dat ik geen retinol doe, doe ik een BHA AHA toner.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

iMoeder
                Is dat die green level?
                En waar bestel jij dat?
                En is dat alleen een spf en doe je het op je dagcreme of is het incl dagcreme?

• [verwijderd]

iMoeder en ben vooral veel minder gaan gebruiken.

en vervolgens komt er een hele waslijst aan producten waar ik mijn leven lang nog nooit van gehoord heb 🤣
                  Nou goed ik ken zonnebrand en dagcreme dan wel 😛

[verwijderd]

Het is op zich een zonnebrand crème maar ik vind die ook zeker vochtinbrengend. (Als ik naar de ingrediënten lijst kijk zie ik ook een aantal ‘humectans’, vochtinbrengers dus.) Zelf gebruik ik er wel nog een moisterizer onder maar dat is omdat mijn huid in de winter wat meer nodig heeft. Dus dat is een kwestie van uitproberen en naar je huid luisteren denk ik.

Ik koop em zelf hier;
                    https://www.littlewonderland.nl/nl/purito-centella-green-level-unscented-sun.html

Hij is er ook in andere versies als je geurstoffen geen probleem vind.

[verwijderd] Ik ben al heel lang hiermee bezig en in het begin is het wel erg overweldigend ja. Maar in skincare junkie wereld is dit redelijk basic. Ik heb heel veel uitgeprobeerd en voorheen had ik dus meer stapjes en verschillende producten.

Wat het voor mij wat overzichtelijker maakt zijn de basisstappen want die zijn altijd hetzelfde;
                    -reinigen
                    -treatment
                    -moisturizer
                    Veel mensen doen dat eerste en laatste al. Dan zijn alleen de serums/toners extra.
                    Ik doe dus in de ochtend reinigen, daarna smeer ik 2 serums en een simpele creme van 4 euro (actieve ingrediënten zitten namelijk al in de serums).
                    In de avond reinigen, een toner en een serum, weer dezelfde basic crème. Klaar.
                    Ik ben daar ik de ochtend 5 en in de avond 10 minuten mee bezig. En dat is inclusief tanden poetsen. Even momentje voor mezelf ook. 😁

En ik zie resultaat en de mensen om me heen, die heen flauw benul hebben wat ik er allemaal op plemp, ook. 🤪😋

@iMoeder wat zou jij aanraden als goede basisproducten?

Ik gebruik nu dag- en nachtcreme (redelijk duur ook), en een getinte dagcrème met SPF, reinigen doe ik met een simpele facewash van Nivea. Maar ik wil iets speciaals voor mn ogen (heb vaak donkere kringen) en iets waarvan mn huid echt weer gaat stralen. Heb geen rimpels nog maar soms voelt en ziet het gewoon wat vlak. Heb je tips voor producten of merken? Liefst niet te duur, is om uit te proberen.