• [verwijderd]

Toch6 Laatste jaar voor D

I ook! Alleen voor ons scheelt het enorm, I had qua voorlopig advies ongeveer hetzelfde als H en gaat dus waarschijnlijk naar dezelfde school. Bij ons kan alles dus in een rit door, al moet ik er wel voor waken dat omdat ik nu weet hoe het werkt, dat niet automatisch ook voor I geldt πŸ™ˆ
Voor haar is het allemaal wel nieuw en spannend, dus we gaan toch nog maar wat open dagen bezoeken..

[verwijderd] ik verwacht dat L hetzelfde advies krijgt maar is zo'n ander kind dat de kans op een andere school behoorlijk groot isπŸ˜„
    Als er open dagen zijn en het mag neem ik L ook vast mee

• [verwijderd]

Toch6 bij ons is de keuze enorm beperkt, er zijn 4 vmbo scholen, waarvan er 2 qua afstand niet te doen zijn en 1 met een hele slechte reputatie 😬
      Mijn voorkeur gaat dus ook voor I uit naar dezelfde school als waar H heen gaat, maar I kreeg laatst een driftbui dat ik dat niet zo maar moest aannemen want zij had Γ³Γ³k recht op haar eigen keuze. En daar heeft ze ook volledig gelijk in hoor, dus ik moet even een stapje terug doen.
      Maar goed, de school met de slechte reputatie heeft profielen waar ze niet dood gevonden wil worden (zorg, kapster etc), en degene waar H heen gaat profielen rondom al haar interesses (multimediadesign, tekenen, bakken), dus ik kom over een paar maanden gewoon een I told you so hier plaatsen 🀫

En er is bij I nog een kans dat haar advies wordt bijgesteld, dat werd althans verwacht tijdens het gesprek, maar de school waar H heen gaat heeft ook een mavo dus ik denk dat we alsnog daar uit komen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Toch6 dat scheelt inderdaad! πŸ˜‚
        Van degenen die afvallen ligt de eerste niet eens in onze stad en zal ze met de trein moeten denk ik, zo ver heb ik nog niet eens gekeken. πŸ€”
        Ik begrijp nog steeds niet waarom die ΓΌberhaupt is opgenomen in de schoolgids.
        De 2e is precies het uiterste punt van de stad (buitenwijk) en zal een uur fietsen zijn ofzo? Qua aanbod is hij niet interessant genoeg om dat te compenseren in ieder geval.
        De school waar H nu heen gaat en I waarschijnlijk dus ook is een kwartier fietsen, dus goed te doen! En mocht het alsnog mavo worden en ze een andere school willen, zit die op 5 minuten lopen πŸ˜‚

De oudste is ook naar groep 6 nu... vind het wel een ding. De laatste 2 jaar basisschool lijken opeens niet meer ver af.

Qua middelbare school zijn er wel wat keuzes gelukkig. Er zijn 3 goede scholen in Brussel, maar de route ernaartoe vind ik niet veilig. Dan zou ze vanaf het begin met de bus of de fiets/metro moeten, of dat wij haar brengen en halen. Kan allemaal wel maar ze kan niet zelf in een keer doorfietsen, omdat ik dat het gewoon niet waard vind.

Dan is er 1 in een omliggende gemeente, maar ik vind die gemeente zelf niks πŸ™ˆ nu mag ik me niet laten leiden door vooroordelen dus we gaan t.z.t. alle scholen gewoon bezoeken en S. krijgt een doorslaggevende stem in het geheel.

Gisteren huiswerk voor spelling, dat was een hoop zeuren en gedoe. Piepen omdat ze een fout maakt. Alleen omdat ze alles te snel wil doen. En ok, ik weet dat het saai is om woordjes over te schrijven, maar het is blijkbaar nodig want je schrijft ze nog niet allemaal goed.

Toen ze het af had bekeek ik het, had ze toch in de haast nog 2 foutjes gemaakt. Ik heb het maar zo gelaten, ik wil best iets nakijken maar als ze dan weigert te verbeteren houd ik er ook mee op. We zien dan wel hoe het dictee eruit ziet.

Oh, en ik mag niet meer op haar wachten, ze wil zelf naar huis lopen. Begint het nu al 😒 πŸ₯²

Midi niet dit jaar een kwartier eerder beginnen dan mini, dus die gaat nu al (groep 5) helemaal zelfstandig. Hij kan het prima, maar toch...

Hier inmiddels 3 weken ofzo school gehad. Zoon is op kamp geweest en heeft het ontzettend leuk gehad.

Hij moet enorm wennen aan het doorwerken, komt echt gesloopt thuis. De frustraties zijn ook al begonnen, buikpijn en misselijk om niet naar school te hoeven gaan. Hij krijgt stress van dat hij binnen bepaalde tijd schoolwerk moet af hebben. Hij twijfelt zo erg aan zichzelf dat is heel sneu. Al besproken met zijn juf en die heeft er vertrouwen in dat het zal bijtrekken. De meeste kinderen moeten nog enorm wennen begin vh schooljaar. Hij heeft natuurlijk ook nooit zn best hoeven doen. Dus hij schrikt hiervan🀣🀣

Ondanks dat heeft hij totaal geen spijt dat hij gr 5 heeft overslagen. Kwa kinderen zit hij nu echt beter op zn plek! Ben benieuwd hoe de rest van schooljaar zal verlopen.

• [verwijderd]

Louelle81 kan me voorstellen dat het een flinke omschakeling is! Maar die keuze zal ook niet voor niks geweest zijn natuurlijk, dus dat komt waarschijnlijk vast wel goed! Wel fijn dat hij het zo leuk heeft gehad op kamp 😊

Hier gaat het echt een laaang schooljaar worden voor I. Ze heeft er nu 4 dagen op zitten en iedere dag is een kwestie van alles is stom. School is stom. Juf is stom. Klas is stom. Lessen zijn stom. Zelfs creatieve vakken die ze normaal gesproken leuk vind zijn stom.
          Het enige wat ze nog enigzins interessant vind zijn haar vriendinnen, maar ze zijn uit elkaar gehaald omdat ze te veel kletsten πŸ™„
          Ik vroeg haar of ze gewoon toe was aan de middelbare school, maar dat is ook niet het geval: ze is gewoon toe aan vakantie. Zucht.

[verwijderd] Is dit haar laatste jaar? Kan ehst dat ze al klaar is met de basisschool. Ze klinkt ook ook niet echt meer als kind van de basisschool ofzoiets. Hopelijk wordt het toch nog een leuk jaar om de basisschool tijd af te sluiten.

• [verwijderd]

Louelle81 ja klopt, en ik snap het ook wel hoor! Zeker nu haar zus (en een aantal vriendinnen uit haar combiklas van vorig jaar) wel naar de middelbare school is.. Ze doen altijd alles samen en gaan in ontwikkeling gelijk op en zij moet nog een jaar boven iedereen uit torenen πŸ˜…
              En ze mag haar juf écht niet, was met de kennismaking al drama 😬

Jullie nog idee voor kinderfeestje voor meiden uit groep 7? Liefst wat thuis kan ivm vervoer/oppas. L heeft geen idee wat ze wil. Ja een slaapfeestje maar dat wil ik nu nog niet. Volgend jaar mag dat πŸ˜‰

Toch6 Samen koken en eten? En dan ook leuk aankleden met kaarsen (desnoods led) en tafelkleed enz.
                Filmavond en dat ze dan de woonkamer voor zichzelf hebben.
                Er zijn pakketten beschikbaar, bijvoorbeeld een cluedo spel, wat je dan thuis kunt doen met een groep en attributen. Daar heb je verschillende versies van. Ook allerlei escaperoom pakketten kun je huren bijvoorbeeld.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.
                  • [verwijderd]

Toch6 disco?

Toch6 wij hadden in groep 7 allemaal een kookfeestje. Dus eerst zelf maken en dan opeten.

Femkes thanks, ze werd helemaal enthousiast van een escape room feestje! Dus nou even kijken of ik wat geschikts kan vinden (allemaal (streng) christelijke vriendinnetjes en d'r beste vriendinnetje heeft snel nachtmerries dus wil geen moordzaak of horror ofzo)

Toch6 en anders Wie is de mol? Daar hebben ze volgens mij ook pakketten van voor kinderfeestjes.