Jessie80 Al eerder gemerkt dat het niet helemaal overeen komt?
Jep 😬. Oudste dochter werd vorig jaar op school gepest. Ik heb toen de juffen een bericht gestuurd met enkele voorbeelden, dat wij een zeer verdrietig kind thuis hebben en dat we op korte termijn een gesprek wilden. Deze juf reageerde toen met: het is ons niet opgevallen en ik betwijfel of het wel klopt wat dochter aangeeft. Ik ben toen heel boos geworden (wel netjes gebleven). Ze heeft later na het zien van verschillende printscreens met pesterijen en een andere leerling die het verhaal bevestigde wel haar excuses aan ons aangeboden. Toen we het gesprek begonnen vandaag vroeg ze hoe het met dochter ging. Waarop ik zeer enthousiast reageerde dat ze helemaal is opgebloeid en echt op haar plek is. Dat ze nu met plezier naar school gaat. Ik merkte dat de juf dit wat lastig vond (misschien zag ze het als kritiek op school of haar?).
Er hing dus al een bepaalde spanning en mogelijk dat ze mijn vragen ook verkeerde opvatte? Ik hoopte eigenlijk dat ze mijn hints oppakte dat dit een aandachtspunt van ons is, zodat zij dit op school ook konden meenemen. Het enige wat ze nu heeft gedaan is dochter bevestigen dat ze juist heel goed met gevoelens is 😖.
Ik ga verder ook geen energie meer in school steken. Ik ben er alweer klaar mee.