Rapport van zoon binnen en ben zooooo trots op hem.
We hebben de eerste jaren lopen zoeken naar een goede balans. Na jaren aanmodderen vorig jaar besloten hem een jaar over te laten slaan, van gr 4 naar gr 6. Zijn gr 4 juf had er niet veel vertrouwen in. Dit was voornamelijk de keuze van ouders, directrice en iber.
Ik heb altijd mijn gevoel gevolgd. Ik werd wat onzeker door de uitslagen van de iqtest. Die gaf namelijk aan dat hij mooi gemiddeld was. Helemaal blij mee natuurlijk! Maar waar kwam dan zijn gedrag vandaan? Want we dachten door zijn schoolprestaties dat hij ver voor liep en erg intelligent was en daardoor snel verveelt.
Beetje warrig in gr 6 gestart. Gelukkig opgevangen en zeer goed begeleidt door een fantastische juf en mede daardoor is zoon gaan bloeien!!! Bloeien bloeien en nog eens bloeien. Vorige cito's scoorde hij al goed 1 en 2tjes en dat vond de school al opmerkelijk. Want bij kinderen die een klas overslaan verwachten ze niet zulke resultaten.
Nu de cito uitslagen van E6.
Begrijpend lezen: 1
Spelling: 1
Rekenen: 2
Lezen was ie al Avi uit vorige keer dus niet meer getest maar dit was een 1+.
Ik ben verbijsterd. Met deze resultaten zouden we hem opnieuw kunnen laten testen (volgens orthopedagoog), waarschijnlijk destijds ondergepresteerd tijdens afname, maar dat gaan we niet doen, want het zegt blijkbaar niet heel veel.
Ik zat vanaf het begin al goed met mijn gevoel en hoe ik mij zoon ken. Ik ken hem echt heel goed. En ben zo trots op hem dat hij dit heeft aangedurfd en zo zijn best heeft gedaan aansluiting in de klas te vinden ook al heeft hij nog steeds geen vaste vrienden. Dit is echt de beste keuze ooit.
Zijn gedrag en werkhouding zijn ook uitermate goed. Terwijl hij vorig jaar nog bakken kritiek over zich heen kreeg. Hij is een jongen die je moet begrijpen. Praat met hem op hetzelfde level zoals je met een volwassene praat. Heb geduld met hem en alles komt goed. En dat is precies wat zijn huidige juf heeft gedaan. Ik wil haar extra bedanken voor haar inzet. Ben dankbaar dat hij in haar klas is gekomen. Het had echt anders kunnen zijn๐๐ฝ๐๐ฝโค