Toch6 ik vond het ook best spannend. Het is hier 11km alleen fietsen door de weilanden als meisje zijnde. Ze heeft gisteren echter kennismaking gehad met haar nieuwe klas en er is een jongen in het dorp naast ons, waarmee ze samen kan fietsen. Misschien dat er er nog een ander kind is van een andere basisschool bij jullie in de buurt dat naar dezelfde school gaat?
Wij hebben gisterenavond als ouders ook een kennismaking gehad. Het is gepersonaliseerd onderwijs, dus met name veel uitleg gehad over de manier van lesgeven. Ze komt in een havo /vwo klas van 21 leerlingen, maar ze gaan ook veel samenwerken met kader en tl-leerlingen voor verslagen, projecten etcetera. Alleen worden leerlingen van verschillende niveaus dan anders beoordeeld. Ze zijn op deze school heel erg voor het leren samenwerken met alle niveaus qua leren, net zoals je later op een werkplek ook zou moeten.
Verder andere ouders ook ontmoet en ik ben gevraagd of ik een keer wat wil vertellen over mijn werk voor de leerlingen. Ze vinden het belangrijk dat leerlingen een doel hebben over wat ze eventueel later willen doen. Niet dat ze dat dan perse ook moeten doen, maar weten wat je wilt kan je volgens hen wel motiveren in je schoolwerk. Onderdeel daarvan is dat verschillende ouders vanaf de 1e klas wat komen vertellen over hun werk en hoe ze dat geworden zijn. Maar ook dat ze op verschillende werkplekken gaan kijken etc. Lijkt mij wel leuk om iets over mijn werk te vertellen.