Hier ook een super trotste moeder.
En ik besef nu pas wat een hel jaren het voor Louis zijn geweest. Een juf die niet in hem geloofde. Maar wat vaak bij vlotte kinderen gebeurd is hen onderschatten. Hij werd continu weg gezet als 'hinder'. Alsmaar commentaar op zijn social skills en werkhouding. We weten niet beter. Scoorde altijd wel hoge cijfers maar hij was dood en dood ongelukkig.
Na heel veel gesprekken vorig jaar besloten hem te laten versnellen. Zijn juf was tegen want ใใใใwerkhouding. Ze dacht niet dat hij het zou redden.
Nu kon je voorkeuren doorgeven voor d'r bovenbouw. Louis had een voorkeursjuf, wilde met z'n beste vriendin (zijn enige in al die jaren waarmee het klikte), of bij nog 2 andere kinderen. Toen kregen we door waar hij kwam te zitten. Bij helemaal NIKS van z'n voorkeur. Ik heb gehuild bij de directrice. Waarom haal je 2 kinderen uit elkaar die verder met NIEMAND aansluiting hebben. Ze slaan al een klas over dus krijgen het al zwaar zat. En dan haal ze ook nog uitelkaar. Zijn verdriet die dag staat nog op m'n netvlies.
Afijn. Eindelijk vakantie na een vervelende schooljaar achter de rug vol met stress.
We beginnen dit schooljaar vol goede moed. Hij was zenuwachtig. Maar al gauw bleek dat hij een super lieve juf had. Ze heeft hem zo goed begeleidt niet normaal. Wat een wereld van verschil met zijn vorige juf!!!
En dan vandaag zijn rapport๐๐. Hij heeft zo hard gewerkt. Alleen maar lof over z'n werkhouding, niks van sociale problemen en goede resultaten๐๐๐. Echt zo ongelooflijk trots!!!! En hij maakt nu ook meer vrienden.
Als we naar z'n oude juf hadden geluisterd hadden we nu een zeer zeer zeer ongelukkig kind gehad. Ben zo blij dat uitgekomen is hoe ik Louis altijd heb ervaren. En hoe ik voor hem heb gevochten zodat hij op de juiste plek terecht kwam. Ik hoop dat z'n oude juf hiervan leert!! En kinderen die wat vlotter zijn niet weg zet als hinder en al helemaal niet tegen gaat houden in hun ontwikkeling. Want Louis mocht gewoon niet verder met de stof!! Waardoor hij gr5 citos had "verknald", want hij kreeg alleen gr4 werk en beetje 5. Maar werd in januari tegengehouden om verder te gaan. Hoevaak ik hem aanspoorde om toch ander werk aan de juf te vragen. Dan zei ze gewoon "er is nog genoeg voor je". Terwijl hij al maanden aangaf alles al gezien te hebben. Ik snap dit gewoon echt niet๐๐๐.
Lang verhaal maar moest ff kwijt๐๐