Ik vind het ook veel, te veel.

Vroeger had ik elke dag bijles op school ( door mijn epilepsie) en moest ik thuis elke avond leren. Mijn moeder heeft laatst nog gezegd dat dat echt een hele slechte keuze is geweest. En ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. Een kind op de basisschool hoort niet elke dag thuis te hoeven leren. Ik ben van mening dat er dan wat fout gaat op school/door school. En zou mijn zoons dus nooit elke dag aan het huiswerk zetten op de basisschool. Leren doe je grotendeels op school niet thuis op die leeftijd.

Ysabella En zou mijn zoons dus nooit elke dag aan het huiswerk zetten op de basisschool

En dan onvoldoendes laten halen?

Toch6 ik zou vooral eerst in gesprek gaan met school, want hoe kan het dat je op de basisschool elke dag huiswerk hebt? Wat gaat er fout?

Tuurlijk moet er wel eens wat geleerd worden, maar het is geen middelbare school waarbij je na elke les huiswerk voor thuis mee krijgt als je het in de les niet af krijgt.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Toch6 huiswerk

Voor dinsdag en woensdag is het dus maakwerk.
        Dat van maandag leert hij wel goed op school.
        Dus 2 vakken leren, al is natuur en geschiedenis meestal keer overlezen en dan kan hij het me vertellen (de vakken waarbij je met eigen woorden antwoord mag geven).

Huiswerk doen we alleen als we thuis zijn dus 4x en soms 5x als we niet naar boord gaan. Zaterdag en zondag sowieso niet.

[verwijderd] Hou er rekening mee dat leerwerk beter beklijft als je het niet slechts één keer leert, maar er sprake is van herhaling.

Ja daarom mijn vraag wat realistisch is in vooruit leren/overlezen.
        Volgende week donderdag weer engels. Morgen, donderdag, maandag overlezen, dinsdag "oefentoets" om te kijken wat hij al weet, woensdag "oefentoets" tot het goed voldoende is? (Toetsen kunnen via wrts)

Ysabella maar op het vo is het meer dan 1 vak per dag. Dus ik vind dit systeem niet erg. In groep 3 beginnen met letterflitsen en leesblad (paar woordjes) en zo elke groep iets meer.
          Ik had "niks" op de basisschool en toen ik op het vo elke dag meerdere vakken had liep ik vast. Dus ik ben wel blij dat ze dat veranderd hebben zodat die overgang beter gaat

Toch6 dat had ik ook inderdaad op de basisschool hadden we soms iets nou dat was 1x over kijken en weten. Op de middelbare school moest ik echt wennen aan al dat (maak) werk. Leerwerk ging nog steeds erg makkelijk behalve talen. Ik ben er op het hbo weer tegen aangelopen overigens want hoe moest je leerwerk leren als 1x overlezen niet genoeg is

Elsie89 dat dus. Van havo/vwo naar vmbo gegaan em van mbo 4 naar mbo 3. Ik kon het leerwerk niet aan, wist niet hoe. En kreeg/vroeg geen hulp. En dat vind ik nu echt jammer.
            Al verwacht ik dat D schipper wil worden en dat qua leren mee valt (nu tenminst) wil ik wel dat hij leert leren

een maand later

De 2 Engelse toetsen voor de vakantie had hij een 6 en een 6,5. Had vooral fouten in de grammatica mailde de juf. Dus daar gaan we meer aandacht aan besteden.

Maar de woordjes kunnen we op deze manier mee doorgaan 🙂

• [verwijderd]

Afgelopen week flinke strijd gehad met F, die vertikte het om te leren voor haar Engelse toets onder het motto "Ik spreek genoeg Engels want ik speel Roblox".
            Ik was het daar uiteraard niet mee eens, maar uiteindelijk de strijd maar opgegeven. Een keer een dikke onvoldoende halen en wellicht dat het dan tot haar door dringt dat ze in het vervolg niet zo eigenwijs moet doen, toch?
            Heeft ze gewoon een 9,2 gehaald 🤦‍♀️

• [verwijderd]

[verwijderd] het is natuurlijk een hardstikke mooi cijfer, maar ik ben het er niet echt mee eens dat haar eigenwijsheid nu word beloond 😬

[verwijderd] sorry, maar in dit geval denk ik dat ze wel een end gelijk heeft. Mijn zoon heeft Engels geleerd door YouTube filmpjes, daar redt hij het in de eerste van het gymnasium ruim mee.
              Maar rete-irritant dat jouw opvoeding nu onderuit gehaald wordt!

• [verwijderd]

Femkes haar woordenschat is echt heel goed hoor, maar ik had verwacht dat de grammatica nog vies zou tegen vallen.
                Maar dat viel mij dus tegen 😅

• [verwijderd]

[verwijderd] Waarschijnlijk kent ze de grammatica regels niet goed, maar is haar taalgevoel doordat ze het zo vaak heeft gehoord zo goed, dat ze intuïtief de juiste antwoorden kiest.

[verwijderd] ik snap nog steeds geen zak van de Engelse grammatica regels, maar intuïtief doe ik alles goed😂😂

Pietje1987 ik ook niet, en dan moet ik D daarbij helpen 😑
                      Misschien maar verplichten engelse films te kijken. Nog suggesties voor een 10 jarige jongen en 9 jarige meid? 😆

• [verwijderd]

Toch6 Gewoon de engelse versies van allerlei films die je toch al hebt liggen. Waarschijnlijk kun je de taal gewoon instellen. En als ze de verhaallijn toch al kennen, is het ook minder erg dat ze de taal nog niet goed beheersen.