Vandaag 10 minuten gesprek gehad en de juf is zeer zeer tevreden over L. Een hele goede werkhouding. En ondanks hij gr 5 heeft overgeslagen komt hij goed mee met de stof van gr 6.
We kregen altijd te horen dat hij een slechte werkhouding had. Andere kinderen zat te storen en sociaal wat achterliep. Wederom nu een bewijs dat hij gewoon echt uitgekeken was in de middenbouw.
Ik heb het gevoel dat deze juf echt ziet wie hij is. L. vertelde altijd dat hij anderen hielp. Z'n oude juf zag dat als 'storen'. En deze juf ziet echt dat hij anderen echt helpt met hun werk. Ze is echt heel positief. Hij is altijd aan het werk. Kiest de juiste werkjes. Etc. Nou je kunt wel lezen dat ik erg trots op hem ben. Het was een gewaagde keuze om hem een klas over te laten slaan.
Het enige puntje waar we samen aan gaan werken is dat hij het zelf ook geloofd dat het goed gaat. Hij legt de lat voorzichzelf zo hoog dat het nooit goed genoeg is voor hem. Hierdoor ervaart hij vooral met nieuwe dingen stress.
Al met al een goed gesprek en zit hij nu wel echt meer op z'n plek. Hopelijk blijft het allemaal zo doorgaan๐ค.
Ik liep altijd met stress uit deze gesprekken. Altijd gevoel gehad dat ik voor hem moest vechten. En dat heb ik nu helemaal niet. Echt heel blij mee.