Ysabella beetje context:
3 jaar geleden aangegeven dat ik de gesprekken apart wil voeren. Wij zijn SAMEN ouders, betekent niet dat we alles samen hoeven te doen 😉 Hij gaf daarbij aan 'dat accepteer' ik niet....
Sindsdien komt hij bij de gesprekken binnen vallen (om mij vervolgens op het schoolplein uit te schelden, wat daarna op e-mail door gaat). Of hij komt niet en gaat n.a.v. mijn update verhaal halen bij de leraren (om mij vervolgens compleet door het slijk te halen; hij mag de kinderen niet zien, maakt zich grote zorgen om hun welzijn en ik hou mij niet aan de informatieplicht. Eén van de juffen nam dit voor waarheid aan en zij ging zich met de scheiding en rechtzaken bemoeien 🙄).
Sinds dit jaar zitten de kinderen op andere scholen. Ik ben alleen naar de warme overdracht geweest. Heb ex kort op de hoogte gesteld. Weer boos, weer verhaal gehaald op school van zoon (hij was het er niet mee eens dat zoon pluswerk kreeg🤦♀️).
Ik geeft altijd aan dat ik de gesprekken apart wil voeren 1) om de rust te bewaren en 2) omdat we helaas niet op één lijn zitten qua opvoeding. En dat het hem vrij staat altijd zelf een afspraak te maken. Ik heb dit in 3 jaar tijd zeker 20x herhaald.
🤷♀️ Laten gaan, zodat de lol voor hem er vanaf is?