Ansji
[verwijderd]
Het is een proces van los laten, realiseren dat je iemand niet kunt veranderen, niet tot inzicht kunt brengen. Dus laat los, laat gaan. Het enige waar je invloed op hebt dat ben je zelf en hoe je met de dingen omgaat die er gebeuren. Ik heb echt verdriet gehad van hoe het gelopen is, dat ik die droom van een fijn gezin niet heb. Maar daar ben ik doorheen en het is wat het is. En dan ineens is dat punt er dat het je niet meer interesseert en toen realiseerde ik me dat het waar is wat ze zeggen; het tegenovergestelde van liefde is niet haat, maar ‘indifference’.
En daarbij denk ik dat het ook voor een groot deel met eigenwaarde en zelfbeeld te maken heeft. Een tijdje geleden zag ik een video van een moeder die met haar dochter aan het praten was. En die moeder zei; ‘Als iemand tegen je zegt, jij hebt echt lelijk groen haar. Trek je je daar wat van aan?’
‘Nee,’ zegt haar dochter ‘want ik heb geen groen haar.’
Nou voila, dat is de kern. Hij vind mij een slechte moeder? Whatever, ik vind mezelf een prima moeder. Hij vind me dom, nou ik weet zelf wel beter, enzovoort. En zelfs wanneer hij een plek zou vinden waar ik zelf niet helemaal happy mee ben. Maakt niet uit, ik ben ook maar een mens en niet perfect. So what.