iMoeder Kun je hier niet via de rechtbank afspraken over maken? Contactverbod en alleen nog contact via de mail. Dan kun je hem gewoon blokkeren op je telefoon en mail lezen wanneer je daar aan toe bent. En misschien toch kijken wat hij er uit haalt dat hij er mee doorgaat? Lukt het hem wel eens jou zover te krijgen dat je reageert? Word je emotioneel of boos? Geef je hem zijn zin erdoor? Dat is allemaal beloning voor een narcist.
Er zijn afspraken gemaakt, via hulpverlening en de rechtbank. Die regels gelden alleen voor mij of wanneer het hem uit komt.
[verwijderd]
Ik lees en beantwoordt mijn e-mail 1x per week, dat weet hij. Wanneer hij mij een mail stuurt, krijg ik na een dag een reminder, dat ik nog niet gereageerd heb. Vervolgens gaat dat door op de app ('ik heb je een e-mail gestuurd maar je reageert weer eens niet... blijkbaar vind je de vader van je kinderen niet belangrijk... ik heb ook rechten... blablabla).
Ik reageer niet op de app. Nooit.
E-mails, hou ik kort en bondig ('ik lees geen vragen over onze kinderen' of 'bedankt voor je e-mail, zie afspraken OSP') en ik geef hem tweewekelijks een korte update over onze kinderen... (nooit goed, zorgt voor een nieuwe stapel in mijn inbox).
Kortom: er is altijd wel 'iets' wat ik fout doe. Ik keek hem niet aan bij de overdracht, toonde dus geen respect voor hem en dat is niet goed voor onze kinderen... En ga zo maar door🤦♀️
Ik denk (?) niet dat hij er iets uithaalt om maar door te blijven gaan. Ik vermoed dat het frustratie is... eerlijk is eerlijk, ik heb mij jarenlang naar hem gevoegd, dus 'nee' van mij is hij niet gewend. Hij heeft geen controle meer....
Tips zijn welkom hoor 🙃