Pietje1987 [verwijderd] zo wilde ik vroeger altijd mijn toekomstige kind noemen π maar ik heb er al 1 van in huis als volwassen exemplaar π
Aries Ik had als jongen Sander geheten (voluit Alexander Willem π³). Thank god heet ik nu zoals de jongste van @Toch6. π
Sevenof9 Ik had bijna Lisa geheten, dat had ik ook prima gevonden. Nu is het mijn tweede naam. Als ik een jongen was geweest had ik Matthijs geheten. Mijn ouders vinden die naam nu heel stom maar die had ik ook wel best gevonden. Ik geloof niet dat mijn ouders extreem rare namen bedenken, allemaal redelijk standaard dus ik kan er niet echt iets op tegen hebben behalve dat je altijd mensen tegenkomt met dezelfde naam.
Pimpelmeesje Ik heette bijna Neeltje/Nellie, naar mn oma. Gelukkig heeft mijn oma daar een stokje voor gestoken π€
[verwijderd] Pimpelmeesje mijn oma heet ook zo, ik ben wel naar haar vernoemd. Gelukkig alleen in mijn 2e naam!
Louelle81 Ik heb geen flauw idee! Volgens mij hadden ze geen andere namen. Ik vind wel dat de namen van m'n zus, broer en ik mooi bijelkaar passen. Marjery, Maureen en Laurens.
June Dat jullie dat weten! Mijn ouders weten het niet meer. Bij onze beide meiden stond Casper hoog als je-weet-het-maar-nooit jongensnaam.
Vulpen June Dat jullie dat weten! Mijn ouders weten het niet meer. Als jouw moeder zich een keer zou laten ontvallen dat ze Ottolien zo'n leuke naam vindt dan zou je je dat ook nog wel herinneren π Ik hoop nu wel dat niemand hier echt zo heet, voor het geval ik per ongeluk iemand nu vreselijk beledig...
Femkes June mijn man heeft ooit aan zijn ouders gevraagd hoe hij geheten zou hebben als hij een meisje was geweest (3de kind, twee oudere zussen) en toen zei zijn vader dat hij dan gewoon weggegeven zou zijn. Dus ik vermoed dat meer ouders dat niet meer weten. Tenminste ik hoop dat dat de verklaring voor die opmerking is. Mijn vader weet het waarschijnlijk ook niet meer, maar mijn moeder vertelt dat soort dingen graag.
Pimpelmeesje Femkes noouuu mijn moeder wilde zo graag een meisje dat ze geen jongensnaam bedacht had π
Nescio Marjolein. In combinatie met mijn achternaam echt geen succes. Als jongen had ik Coen geheten. Gek genoeg heet mijn broer niet zo.
Femkes Nescio ik heb ook niet de meisjesnaam die klaarlag voor mijn oudere broer en voor mijn zusje zijn ook zowel een nieuwe meisjesnaam als jongensnaam verzonnen. In ons geval zou de naam van de oudste wel bewaard zijn voor een volgend kind als hij geen jongetje was geweest, maar de meisjesnaam die we voor hem hadden bedacht hebben we niet bewaard. Voor midi en mini hebben we andere namen bedacht.
smax Ze zijn net voor mβn geboorte nog gewisseld naar de naam die ik heb gekregen. Anders had ik Wilke geheten π Als ik een jongen was geweest, had ik Floris geheten.