[verwijderd]
Waarmee ben jij door het oog van de naald gekropen? Of had je de andere optie ook oké gevonden?
Het scheelde niet veel of ik was door het leven gegaan als Lobke.
Onnodig om te zeggen dat ik blij ben met de uiteindelijke keuze.
Waarmee ben jij door het oog van de naald gekropen? Of had je de andere optie ook oké gevonden?
Het scheelde niet veel of ik was door het leven gegaan als Lobke.
Onnodig om te zeggen dat ik blij ben met de uiteindelijke keuze.
Zoë of Sarah.
Ik ben blij dat mijn moeder mij toch een andere naam heeft gegeven. De naam word hier in Nederland bijna nooit gegeven en vaak als ik zeg hoe ik heet vinden mensen het een mooie naam.
[verwijderd] ja man, Buffy is veel leuker dan Lobke
Als ik een jongen was geweest, had ik Joep geheten....
Ysabella wat is jouw naam dan?
[verwijderd] Ysabella toch?
weg gehaald
Ysabella oh ja zeker mooi!
Schuurpapier logisch
Ottolien
En Stijn als ik een jongensbaby was geweest. Dat vind ik nou echt een leuke naam, leuker dan die ik nu heb.
Ik heb werkelijk geen idee!
Vulpen Stijn is leuk!
Als ik een jongen was geweest had ik de naam die mijn broertje nu heeft. Mijn ouders waren hun tijd best vooruit, allebei de namen werden pas 10 jaar nadat wij geboren werden populair. Alleen de naam die mijn broertje heeft gekregen is uiteindelijk ontploft als een bekende meisjesnaam, dus ik ben ook blij geen jongen te zijn geweest
Voor een meisje Anna of Lianne. Ik ben nu die laatste, maar dan met een R ipv een L.
Als jongensnaam hadden mijn ouders Daniël bedacht.
Als ik een jongetje was geweest had ik Sander geheten. Dat vind ik een prima naam.
Mijn moeder wilde mij Renske noemen en ik vind het wel een beetje jammer dat ik niet zo heet. Mijn oma had als initialen RE, mijn moeder ER en als ik Renske had geheten dan zou ik weer RE zijn geweest. Mijn oma heeft van haar moeders trouwring een zegelring laten maken met haar initialen, die heeft mijn moeder geërfd en ik heb deze nu in mijn bezit. Dus dezelfde initialen zou mooi zijn geweest. Maar mijn vader had erg slechte herinneringen aan een Renske van school, dus die was erg tegen. Vandaar Femke.
Ik ben "vernoemd" naar een kleuter die mijn moeder heeft les gegeven. Het was haar eerste jaar als kleuterjuf en ze vond de naam van die leerling zo leuk, dat ze altijd heeft gezegd een dochter zo te noemen.
Nou, tada.
Gek idee dat er nu ergens een vrouw rondloopt van een jaar of 45, naar wie ik vernoemd ben
Wat ik wel vervelend vind is dat mijn naam niet de gangbare Nederlandse spelling heeft. Ik moet het daarom altijd spellen of verbeteren.
Soms vergeet ik dat, ik kwam er zo vorige week achter dat ze de gangbare spelling hebben gebruikt bij de tandarts. Ik stond dus verkeerd in het systeem en zodoende kreeg ik ook hun emails niet
Als ik een jongen was geweest, had ik Lennard of Matthijs geheten.
Als het aan mijn vader had gelegen was ik naar zijn moeder vernoemd. Nogal ouderwetse naam, denk aan baby kleertjes merk, de naam die ik heb gekregen vind ik ook niet mooi. Mijn vader gebruikt de naam van oma nog wel eens als koosnaampje.
Aangezien mijn broertje jonger is, had ik zijn naam gehad, als ik een jongen was. Als mijn oudere zus ook een jongen was, had zij zo geheten en dan was ik Sander geweest.
Margreet maar mn nicht werd eerder geboren en die kreeg die naam.
Jongensnaam weet ik niet, zou dan vernoemd zijn naar opa Arie
Mijn moeder wilde graag Sanne, zo had ik wel liever geheten. Mijn vaders keuze is het geworden.
Als ik een jongen zou zijn was mijn naam Thom geworden. Zo heet mijn broertje niet, want tussen mij en hem is buurjongen Tom geboren.
Als ik een jongen was geweest, had ik Tom geheten.
En bij een meisje twijfelde ze tussen mijn naam en Hellen.
Hellen naar mijn oma en mijn eigen naam komt van de aftiteling van een serie.