Cactusje [verwijderd] Ik heb 2 2grote planten en 2 kleine bij gekocht. De paradijsvogelplant kun je niet omheen, die staat in het raam en is bijna een meter hoog. Ik denk dat ie toen om zich heen is gaan kijken, de 2 kleintjes zal hij waarschijnlijk niet gezien hebben, alleen dat er nu 5 grote planten staan😅
Cactusje Ik twijfelde eerst even maar, nu weet ik het zeker, mijn paradijsvogelplant heeft een knop! Die zat er al in tien ik hem kocht maar wist niet zeker of het nou echt een knop was of een nieuw blad. Ik kan nu goed zien dat het bovenste deel van de stengel dikker aan het worden is, bij een nieuw blad had ie al wel langzaam open moeten vouwen en wist de bovenkant niet dik.
Snoeki Schuurpapier Oeh leuk voor de badkamer en de wc. Hopelijk is er nog wat over als ik naar de Lidl kan. Zal over een paar dagen pas zijn helaas.
Tantetil Nou...ik vind dit zo jammer weer. Er komt wel weer wat nieuw groen maar denk niet dat hij het gaat redden. Geen idee wat dit voor plant is.
Ysabella Tantetil dit is net als mijn aardbeien plant die ik van mijn schoonmoeder had gekregen. Destijds kon ik haar niet luchten of zien, dus die plant kreeg per ongeluk/expres geen water. Begon dat kreng -nadat het dood was verklaard.🙃- gewoon weer groene uitschieters te krijgen. Ipv hoop doet leven was het dood doet leven. 😂 Het kan dus nog goed komen met je plant. 🥳
[verwijderd] Tantetil . Geen idee wat dit voor plant is. Dit is misschien ook wel een beetje de kern van je probleem, denk ik. Als je niet weet wat voor plant het is, weet je ook niet waar hij moet staan, hoeveel water en voeding hij nodig heeft enz..
Tantetil [verwijderd] dat is een goed punt... Daar ga ik volgende keer op letten. De bananenplant gaat wel goed, maar die is overgenomen door man.
aardbeitjes Tantetil mooi! Mijn bananenplant krijgt bruine bladeren. Zouden de wortels te nat zijn of te weinig water? (1x p week zoiets) Ik heb geen pot met gaatjes voor deze...wellicht is dat de oplossing
Rietjesbeker Whooot, er zit weer een bloemknop in de clivia! Ik probeer m op de foto te zetten, maar mijn telefoon doet stom met geheugen en ik ben te lui om de fotouploadwebsite op te zoeken en te openen, dus jullie moeten me maar even op mijn woord geloven.
Cactusje Mijn croton heeft spint, nu had ik hem in het weekend al ingespoten met een mengseltje maar daar had ik nog niet alles dood mee en er maar niet te kort op elkaar mee ingespoten worden. Natuurlijk zijn alle winkels dicht die daar troep voor verkopen... ik heb hem maar buiten gezet, buiten is het koud en spint houdt daar niet van. Ik laat hem nog een paar dagen staan, morgen weer inspuiten en hopen dat ze dan allemaal dood en verdwenen zijn. Ondertussen moet ik hopen dat mijn ene calathea weer opknapt, daar heeft zoontje aan getrokken en heeft hem op de grond gewerkt.
Tantetil aardbeitjes die van mijn inmiddels ook. We hebben hem nu voor het raam staan, misschien krijgt hij te weinig zonlicht.
Snoeki Ik heb een leuk plantje voor de badkamer gescoord🤗. Hij staat op de wastafel ben benieuwd of hij het overleefd in zo’n vochtige ruimte 😅