Wat een mooie planten komen er voorbij hier .
Hier gaat alles altijd snel dood. Ik ben niet zo goed met planten.
Al neem ik nu voortaan de planten mee naar het tuincentrum voor advies en dan net voor dat ze dood gaan
Wat een mooie planten komen er voorbij hier .
Hier gaat alles altijd snel dood. Ik ben niet zo goed met planten.
Al neem ik nu voortaan de planten mee naar het tuincentrum voor advies en dan net voor dat ze dood gaan
Schuurpapier Wat veel! Leuk!
Snoeki
Ik vind dit op 123plant:
Olifantsoren gaan slap hangen wanneer er te weinig water in de cellen aanwezig is. In de stengels is veel water aanwezig wat je al snel merkt wanneer je een stengel doorsnijdt. Daarom houden Alocasia's ervan als de grond constant licht vochtig is. Controleer daarom regelmatig met een vinger in de grond of deze nog vochtig is. In de winter verbruikt deze kamerplant minder water, maar laat de Alocasia niet helemaal uitdrogen. Bij voorkeur niet te grote hoeveelheden water geven per keer geven, anders komen de wortels in een laagje water te staan en dat kan wortelrot veroorzaken. Dit is duidelijk te herkennen aan de geel bruine randen in het blad. Als de geel bruine randen alleen op de onderste bladeren zichtbaar zijn, is er nog geen reden om je zorgen te maken. De oudere bladeren van een Alocasia worden op een gegeven moment door de plant afgestoten.
Lijkt dus teveel water..
Ik heb deze voor het raam staan, ze zijn sinds ik ze gekocht heb toch echt gegroeid, dus ik doe vast iets goed.
Plantennamen weet ik nooit, ik ga uit van 'oh, dit is een leuke' in het tuincentrum...
Bedankt voor je antwoord.
Ik geef hem precies wat ze me adviseerde bij het tuincentrum en onderin de pot zitten korrels die het overige water zouden moeten opnemen.
Vandaag toch maar eens wat minder water geven dan de vorige weken en dan kijken wat dat doet.
Dinsdag is mijn geef de plantjes water dag.
Wat een mooie plantjes komen er voorbij. Ik heb ook wat. Naar ben ook goed in dat ze dood gaan. Heb nu een paar die beginnen weer mooi te bloeien.
Schuurpapier
Supermooi!
Ik had ook een prachtige met witte strepen en een bijna rond blad. Maar hij was te groot voor mijn nieuwe woonkamer, dus die is naar mijn zus verhuisd.
Schuurpapier
Ik heb de wavestar. Vond het geribbelde van het blad wel leuk en dat de onderkant van het blad een andere kleur heeft. Toen ik mijn papegaai nog had is ie er een paar keer in geland, dacht dat ie afgeschreven was omdat ze bij Intratuin zeiden dat als de stengel eenmaal gaat hangen het niet meer goed komt. Ik heb hem toen met een stok en koord weer omhoog geknoopt, heeft een flinke tijd geduurd maar toen konden ze wel weer uit zichzelf omhoog blijven staan. Plantjes staan nu buiten te drogen, heb ze maar weer eens stof vrij gemaakt
Ik vind de monstera trouwens ook gaaf, maar dan alleen als ie ook echt huge is. Daar wil ik dan weer geen ruimte voor inleveren...
Had m'n vorige bericht verkeerd geplaatst.. Ik ben dus bij Intratuin geweest
Zijn er dames die zo'n waterdruppelaar hebben in een plant? Ik heb een paradijsvogelplant gekocht en die moet vochtig blijven. Nu zie ik aan de croton wanneer de planten weer water moeten, de blaadjes gaan dan hangen, maar mijn andere planten kunnen prima even droog staan. De paradijsvogelplant houdt daar dus niet zo van.
wat staan jullie planten er mooi bij zeg! Hoe doen jullie dat?
Ik heb op dit moment 3 planten binnen en 1tje buiten. Ik had er meer maar ze gaan gewoon dood elke keer.. begrijp daar ook niets van wat ik doe wat ze zeggen dat ik moet doen. (genoeg zonlicht, niet teveel en niet te weinig water)
Laatst is mijn vetplantje door gegaan.. Hij deed het prima voor een jaar en toen opeens droogde hij uit en dood.
Ik heb nu een palm staan. Die heeft heel veel luis maar ik krijg ze er niet vanaf. Iemand tips?
Dan heb ik een kleinere palm, die is nu 2 jaar oud en doet het goed. Hier en daar wel een lelijk blad, mja..
En een hangplantje, die is erg gelukkig want die is helemaal groen en lang
[verwijderd]
Inspuiten met zeepsop voor de luis, bij bladluis iig. Die had ik vorig jaar op een klimplanten buiten, ben de naam steeds kwijt, en na een paar keer niet meer terug gezien. Gewoon een paar drupjes afwasmiddel met water in de plantenspuit.
In de kamer 2 van deze staan
Wij hebben deze
1986Lynn die heb ik ook!
En deze hebben we al 8 jaar staan, niet kapot te krijgen
Man zat eens om zich heen te kijken naar de nieuwe planten. Wil je er een jungle van maken ofzo?
Cactusje Ach, als ik dingen verander aan de inrichting en daar helemaal enthousiast over ben, ziet mijn man regelmatig helemaal niks!