Manque Sweetl ik ben niet van de regelmaat 😅 alles gaat erg intuïtief, lol. Zou ik ze teveel water gegeven hebben? Ze staan in normale potgrond, die ik voor alle plantjes gebruik. Behalve cactussen, daar heb ik wel andere aarde voor.
Manque Al heeft deze cactus ook betere tijden gekend... Aan de onderkant heeft die een paar hele lelijke bladeren. En hij is ook erg lang en hoog aan het groeien... En hij heeft superkorte wortels. Ik heb laatst dit potje voor hem gemaakt zodat hij beter overeind blijft. Edit: zou het misschien te donker zijn hier in huis?
Cactusje Manque Volgens mij is dat een aloë vera. Ik heb er ook zo één en dat staat nog op de sticker, kreeg hem eens gratis mee bij jumbo. Hier staat ie in het raam en groeit goed. Krijgt 1x per week een plens water met als de rest van mijn planten.
Sweetl Manque ik vind dit trouwens echt een heel vet potje. Heb er al een paar keer naar gekeken vandaag🤣
Deliana Snoeki Welke plant is dit? 😍 Ik heb zitten zoeken via Google afbeeldingen: een Siernetel? Lijkt er alleen totaal niet op, is een laag plantje! Ik vond hem ook metten heel gaaf! Zal mijn moeder eens vragen, die heeft er wel verstandig van. Ben zelf meer van het-is-een-mooie-plant-en-ik-doe-maar-wat 🤣
Manque Deliana ik heb siernetel gezocht op google en het is indd hetzelfde als ik hier heb! Maar hij gaat uit zichzelf niet omhoog hoor, ik leid hem om een bamboe stok heen.
Tantetil Manque heeft man gedaan hoor, hij is nu ook met een ananas bezig...maar weet niet of dat gaat lukken.
Cactusje Tantetil Die was hier mislukt. Kleine meid braaf elke dag het water verversen tot het stukje onder de kroon helemaal rot was. Ze vond het toen heel jammer dat het mislukt was. Ze vindt plantjes hartstikke leuk en heeft buiten 2 potten waar ze bloemzaadjes in heeft geplant en binnen een mini fluweelplant, de aloë vera is ook van haar.
Manque Sweetl Dankjewel! Ik vond het niet echt een geweldig ding toen het net af was, maar nu het in de kamer staat met een plantje erin ben ik er wel blij mee! Ik zou zoiets eigenlijk in het groot moeten maken. Zit best veel tijd in, maar ik denk dat het wel tof kan zijn als die groot genoeg is voor bv een monstera.
Sweetl Hoekje opgefleurd, bovenin mijn baby van de graslelie. Nu nog moed vinden om in mijn stippenbegonia en monstera te snijden 😅
[verwijderd] @Manque Hier ook een siernetel. Je kunt ze ontzettend makkelijk stekken. Stukje eraf knippen en in water hangen. Na een paar dagen hebben ze al wortels. Ik had ze ook in reageerbuisjes voor het raam hangen. Gaat als een tierelier. Ik heb inmiddels in een maand of 3 tijd al 8 stekjes uit laten groeien.
Manque [verwijderd] Oh wauw! Die is al behoorlijk aan de maat! Ga je hem ook omhoog leiden? Want dat kan die heel hoog worden. Of laat je hem meer een 'struik'?
[verwijderd] Manque De stammetje staan al aardig naar buiten, dus ik denk niet dat ik hem nog omhoog geleid krijg. Wel tof idee!!
Manque Sweetl Hm, valt op zich wel mee. Het is aardewerk, dus het zal net zo zwaar zijn als andere bloempotten.
Sweetl Manque ja snap ik, ik bedoelde meer dat hij redelijk massief is dan, denk ik? Omdat de buitenkant hoekig is en de binnenkant rond. Pro zware potten trouwens hoor, die vallen minder snel om🤣