Ik hen jullie even nodig om mij te spiegelen. A.s. zondag viert mijn schoonmoeder haar verjaardag. Nu is het zo dat zij een vrij klein huis hebben en dat als we allemaal komen (de drie volwassen kinderen + aanhang + kleinkinderen onder de 12) het onmogelijk is om afstand te houden, laat staan anderhalve meter. Mijn man en ik hebben dus een paar weken geleden aangegeven dat wij een week later komen, tenzij het mooi weer wordt en we in de tuin kunnen zitten, waar we wel makkelijk afstand kunnen houden.
Nu is dit de voorspelling voor hun woonplaats:
Ik appte vandaag dus heel blij dat het er goed uitziet qua voorspellingen en we dus zondag kunnen komen. Nu is het zo dat mijn man's broertje en zusje allebei het afgelopen jaar een kindje hebben gekregen. Mijn zwager en schoonzusje reageerden dus allebei meteen dat je niet de hele middag buiten kunt gaan zitten met kleintjes, dat dat veel te koud is, zeker na 16:00 uur. Ik heb echt zoiets van, die kan je toch ook warm inpakken? In december kan je toch ook een wandeling van twee uur maken, waarbij een kind al die tijd stil in de wandelwagen zit? Ik vind het jammer als wij er niet bij kunnen zijn omdat zij niet in de tuin willen zitten. Maar ja, het is ook onze eigen keuze om te zeggen dat we niet gaan als we binnen zitten. De anderen hebben dáár weer geen moeite mee.
Ik vind het lastig. Ergens vind ik dat ze moeilijk en overbezorgd doen dat ze niet buiten willen zitten met hun baby's. Fleece vestje aan, jasje eroverheen en evt. een fleece dekentje over de beentjes als het kind op schoot zit. Heb ik nou gelijk dat ik vind dat dat prima kan? (Baby's zijn 4 en 7 mnd.) Aan de andere kant zij zíj de ouders en moeten zíj beslissen wat goed is voor hun kind. Bovendien heb ik al jaren geen baby meer, dus misschien ben ik er ook te veel uit.
Wat vinden jullie?