• [verwijderd]

Ik hen jullie even nodig om mij te spiegelen. A.s. zondag viert mijn schoonmoeder haar verjaardag. Nu is het zo dat zij een vrij klein huis hebben en dat als we allemaal komen (de drie volwassen kinderen + aanhang + kleinkinderen onder de 12) het onmogelijk is om afstand te houden, laat staan anderhalve meter. Mijn man en ik hebben dus een paar weken geleden aangegeven dat wij een week later komen, tenzij het mooi weer wordt en we in de tuin kunnen zitten, waar we wel makkelijk afstand kunnen houden.

Nu is dit de voorspelling voor hun woonplaats:

Ik appte vandaag dus heel blij dat het er goed uitziet qua voorspellingen en we dus zondag kunnen komen. Nu is het zo dat mijn man's broertje en zusje allebei het afgelopen jaar een kindje hebben gekregen. Mijn zwager en schoonzusje reageerden dus allebei meteen dat je niet de hele middag buiten kunt gaan zitten met kleintjes, dat dat veel te koud is, zeker na 16:00 uur. Ik heb echt zoiets van, die kan je toch ook warm inpakken? In december kan je toch ook een wandeling van twee uur maken, waarbij een kind al die tijd stil in de wandelwagen zit? Ik vind het jammer als wij er niet bij kunnen zijn omdat zij niet in de tuin willen zitten. Maar ja, het is ook onze eigen keuze om te zeggen dat we niet gaan als we binnen zitten. De anderen hebben dáár weer geen moeite mee.

Ik vind het lastig. Ergens vind ik dat ze moeilijk en overbezorgd doen dat ze niet buiten willen zitten met hun baby's. Fleece vestje aan, jasje eroverheen en evt. een fleece dekentje over de beentjes als het kind op schoot zit. Heb ik nou gelijk dat ik vind dat dat prima kan? (Baby's zijn 4 en 7 mnd.) Aan de andere kant zij zíj de ouders en moeten zíj beslissen wat goed is voor hun kind. Bovendien heb ik al jaren geen baby meer, dus misschien ben ik er ook te veel uit.

Wat vinden jullie?

Je kan prima buiten zitten met dit weer en een baby! Mijn baby, ohnee , dreumes, is van september en wij zijn heel veel dagen buiten, ook in de winter.

Enne, meestal is het tussen 16-17 het warmste op de een dag 🤨.

Dit is van zaterdag bij ons 🙈 als je tussen 12 en 16 kan buiten zitten, kan dat ook tussen 16 en 20.

Ik zou met C best buiten gaan zitten dan. Gewoon warmere kleertjes en extra dekentje.

Als kindjes niet meer liggen gewoon ook extra / dikkere laag, evt vast de voetenzak gebruiken.

Is er mogelijkheid om uit de wind te zitten? Die vond ik vandaag best koud terwijl het uit de wind lekker was

• [verwijderd]

[verwijderd] ik vind buiten zijn juist zo gezond! Wij wandelden regelmatig 1/2u toen mijn kinderen baby’s waren, ook toen het écht koud was buiten.
    Maarja, als ze dat niet willen kun je er weinig mee denk ik ...

Nou inderdaad eigenlijk moet je ze even die slaaphokken sturen van de kinderopvang @Vulpen @Lovely83 jullie weten hoe dat heet geloof ik. De buitenlucht is ontzettend goed voor de weerstand, wij zijn het alleen niet gewend in NL om dat te doen.
    Kunnen jullie niet smiddags buiten beginnen en dan eind van de dag naar binnen gaan en zelf nar huis?

Z is elke dag de halve dag buiten, (hij is bijna 4 maanden oud) vandaag een romper met lange mouwen en een lange broek. Wel helemaal uit de wind en ik heb altijd een dekentje bij me.

Het zou toch wat zijn als N niet meer naar de speeltuin kan omdat het koud is. Op kou kan je je tenminste kleden.

[verwijderd] ze zijn niet van suiker. In Scandinavië slapen kinderen buiten. 🙈

Echt je kan overdrijven hoor. Het is geen -20

[verwijderd] Volgens mij kun je prima buiten zitten, vaak voelt het in de tuin nog een stukje warmer. Is het een optie om anders tot 16h te gaan als ze daarna per se naar binnen willen?

Ik denk ook dat je prima buiten kan zitten, maar als zij zich daar niet prettig bij voelen vind ik niet dat je ze kan verplichten..
      Ik zou in ieder geval niet die discussie aan gaan en gewoon een week later gaan.

Meca Buitenslaapbedjes noemen ze die hier volgens mij gewoon. Jongste vond die op de crèche ontzettend fijn ☺️

Ik ben het eens met @Pimpelmeesje.

[verwijderd]

wij zitten met droog weer en zon ontzettend veel buiten, ook met de baby. Alleen maar gezond!

Met een weersvoorspelling als dat trek ik mijn dreumes (en mezelf) korte kleding aan. Dus ik zou een baby met lange kleding, eventueel een dekentje mocht het toch iets kouder zijn dan verwacht, met dat weer ook best buiten hebben.
        Wat er al gezegd is, je kan je kleden op kou. En met weer als dit is een extra laagje niet direct dat ze zo dik ingepakt moeten dat ze niet meer kunnen bewegen.

Ik zou gewoon buiten gaan zitten. Als zij zitten dat de zon schijnt komen ze vast wel naar buiten.

Soturi En met weer als dit is een extra laagje niet direct dat ze zo dik ingepakt moeten dat ze niet meer kunnen bewegen.

Ik moet hier zo om lachen. Ik heb dus een foto van N waarop hij in de kinderwagen ligt en niet meer kan bewegen omdat hij zo dik ingepakt was. 🤣😂

Pimpelmeesje Hiermee eens inderdaad!
          Hoewel ik niet snap dat mensen nu hun verjaardag vieren in deze tijd met veel besmettingen die thuis plaats vinden.

[verwijderd] er zijn zelfs kdvs die ze met jou buiten laten slapen. Doen ze in Scandinavië ook. Zolang ze maar goed ingepakt zijn is er niks mis mee, gewoon in de gaten houden. Edit: ooh dat was al gezegd 😛

• [verwijderd]

Ik ben blijkbaar de enige maar ik zou niet met 16-20 graden met bewolking met mijn baby in een tuin zitten.
          Wandelend in een bos/park/dierentuin wel. Maar met een jas aan op een tuin stoeltje met mijn baby half ingewikkeld op mijn schoot terwijl 2 meter verderop ik chill in mijn tshirt op een bank kan zitten, en mijn baby vrij op de grond zal zeker niet mijn voorkeur hebben.

[verwijderd] ik zou dit ook niet doen. Maar ik zou waarschijnlijk ook gewoon gaan naar die verjaardag ook al zou het binnen zijn. Voor mezelf ben ik absoluut niet bang voor corona en als schoonouders het risico willen nemen om besmet te raken is dat hun risico.

• [verwijderd]

sjorsje ik zou ook gaan idd. We doen ook gewoon verjaardagen en bijeenkomsten in onze familie.