Nou onze kinderarts maakt zich helemaal geen zorgen om de anemie en vindt het advies om over 3 weken te prikken helemaal niet nodig 😁 3 maanden zei hij, maar als R tegen die tijd kiplekker en energiek is dan is prikken zelfs helemaal niet nodig. Hij zei daarbij wel dat ik mijn gevoel mag volgen, dat als ik wil prikken over 3 weken of 3 maanden dat dat goed is.
Hij denkt dat de griep de oorzaak is van de bloedarmoede. Het heeft hard toegeslagen en dat moeten we niet onderschatten. Een lange periode van ziekte kan veel doen met een lichaam. Hij zei ook dat als we grote R nu zouden testen dat hij waarschijnlijk ook bloedarmoede zal hebben. Voor beide jongens heb ik probiotica mee en ijzer 🙂
Ik heb ook gevraagd naar de kans op leukemie, en hij zei dat het niet iets is waar hij aan denkt omdat infectie een betere verklaring is. We hebben tenslotte een positieve griep test. Wordt R weer zieker of wordt hij niet beter dan moeten we gewoon weer langskomen.
Grappig trouwens: Onze kinderarts blijkt een gerespecteerd kinderarts te zijn met allerlei gewonnen titels en weetikveel.
Ik wist dat helemaal niet toen we hem kozen als arts voor onze kinderen. Ik koos hem want hij had een leuke profielfoto 🤣🤣 maar ik moet zeggen dat het wel helpt in het vertrouwen op zijn advies 🙂