Dilemma, wie wil meedenken?
M. is in maart 3 geworden. Net als zijn zus destijds is hij enorm toe aan school en heeft hij toenemende weerstand tegen het kdv. Elke dag wordt de strijd om hem daarheen te krijgen groter. En eerlijk; ik snap het wel. Hij heeft nog maar weinig aansluiting (veel vriendjes zijn al naar de basisschool of gaan daar in de aankomende paar maanden heen) en ze doen weinig uitdagends voor de wat grotere kids.
Nu werkte het voor de oudste destijds heel goed om haar naar de voorschool te laten gaan. Super juffen gehad daar en dat was echt onze redding tot ze naar school mocht. Ze bloeide helemaal op. We dachten er dus aan M. ook te laten gaan, maar er zitten een paar mitsen en maren aan. Hij zou dan ipv 2 dagen kdv nog 1 dag naar het kdv gaan (ontkomen we niet aan qua werk) en 2 ochtenden voorschool.
- zijn epilepsie; we zijn medicatie aan het afbouwen en ik vind het spannend hem ook nog ergens anders heen te laten gaan.
- hij zou dan een dag naar het kdv gaan en gaat dan dus naar 2 verschillende plekken.
- het zou maar voor een half jaar zijn (na de zomer starten, in maart naar de basisschool). Is dat het waard?
- de voorschool zit in een andere school dan de basisschool waar hij heen gaat (destijds zouden de kids naar deze school gaan, maar van afgezien).
- Hij is toch een ander kind dan N. Hij hangt meer aan papa en mama, heeft minder behoefte aan op school zijn. Dus gaat hij het wel echt leuk vinden?
Nou ja, dat soort bedenkingen dus. Nog 9 maanden zo door vind ik wel echt een opgave. Maar echt alternatieven zie ik niet.