Vulpen tegen eind van de middag wordt hij wel wat ongezellig, veel mopperen ja, dus mijn plan is vandaag dan naar de speeltuin te lopen en daarna ff tv zodat ik kan koken. Hier kunnen ze gelukkig wel alleen in de woonkamer blijven samen, voor niet al te lang, maar kan de was beneden halen en vouwen, of keuken even opruimen. En de oudste en de jongste spelen eigenlijk met alles samen, heb geen speelgoed wat de een nog niet mag. Kleine onderdelen bij de Playmobil zijn er uit en met bijna 2 speelt hij beter met Lego als de oudste πBoekjes als de Bobo mag de jongste niet in, maar die heeft wel eigen.boekjes. zo heb ik net een bordspelletjes met de oudste gespeeld en de jongste heeft zich redelijk met onderdelen van het spel vermaakt. En soms zet ik gewoon iets aan op tv voor de jongste om even iets rustiger met de oudste te kunnen. Doen.
En heb je geen driewieler? Hier fiets de jongste op z'n driewieler de straat heen en weer toen we de oudste leerde fietsen. En ja als hij echt rondjes wilt fietsen, dan moet er iemand bij de jongste zijn. Die zet ik meestal dan bij mij op de fiets en dan gaan we zo fietsen .
Maar scheelt dat ik veel alleen ben met de kinderen, dus ik ben wel gewend om beidde op eigen niveau te vermaken en op elkaars niveau. Dus de jongste krijgt/kreeg wat sneller speelgoed wat de fabrikant misschien wel niet geschikt vond maar ik prima vind. En de oudste mag soms niet met stiften kleuren omdat ik geen zin heb om het van. De muren te poetsen.
Wat ook helpt bij mopperbuien hier is gewoon in bad zetten π zo heeft de jongste vorige week op woensdag gewoon 2 uur in bad gezeten midden op de dag.
Maar zoeken is het zeker! Hier ook hoor, als de jongste slaapt wil ik ook graag even slapen nu, dat gaat dus niet als de jongste wakker is. ππ