Ik heb echt even advies nodig, velen van jullie weten dat ik nogal een scheve relatie heb met mijn zus.
Afgelopen week is er iets voor gevallen tussen onze zoons. Ze gamen samen enorm graag en meestal gaat dit erg goed. Afgelopen week was mijn neefje nogal vervelend tegen mijn zoon. Hij heeft mijn zoon enorm zitten uitschelden en daarbij woorden gebruikt die ik niet weer wil gebruiken. Ook heeft mijn neefje gezegd mijn zoon te komen neersteken en te vermoorden. Ik heb mijn zus hierover ingelicht en gevraagd of ze met haar zoon kon praten, echter ging haar zoon gewoond door. Onze zoon was er op een gegeven moment zo klaar mee dat hij het wachtwoord van mijn neefje zijn PlayStation account heeft veranderd. Mijn zus belde eigenlijk direct mij gillend op, ik heb hier niet lang naar geluisterd en haar gewoon weg gedrukt. Uiteindelijk heb ik een goed gesprek gehad met onze zoon en heeft hij gewoon netjes het wachtwoord weer terug gewijzigd.
Helaas volgende dag begint mijn neefje weet uit het niets met schelden via whatsapp tegen mijn zoon. Mijn zoon verteld dan ook dat mijn schoonbroer de avond van tevoren heeft gezegd dat hij mijn zoon we even kwam opzoeken ( op een dreigende toon)
Ik heb mijn zus toen een bericht gestuurd op een nette manier dat ik hoop dat ze nogmaals met haar zonnen praten aangezien hij weer aan het schelden was, en dat ik het jammer vind dat haar man zoiets heeft gezegd. Andersom had ze dat absoluut niet geaccepteerd. Ook heb ik gezegd dat ik het gedrag van onze zoon niet goed praat en hem hierop heb aangesproken, maar dat haar zoon niet kan verwachten dat hij iemand voor de ergste dingen uitscheld en zelfs met de dood bedreigt en diegene dat maar gewoon accepteert.
Sindsdien heb ik niks meer van mijn zus gehoord....ik voel mij hier zo naar bij. Ik wil haar het liefst bellen, maar ik kan denk ik niet aardig zijn. Maar aan de andere kant vind ik wel dat ze mag weten dat ze mij met dit gedrag enorm kwetst.
Wat zouden jullie doen? Moet ik het maar naast mij neerleggen en haar ook gewoon negeren? Of moet ik haar duidelijk maken dat ik dit alles behalve leuk vind?