Bloem Ik heb gisteren een hele tijd zittennzoeken op pinterest. Lag toch ziek op bed en verveelde me. Maar toen ik klaar was, voelde ik me te beroerd om het hier nog te posten. Dat ga ik nu alsnog doen, al zal niet alles meer relevant zijn, omdat niet alles te combineren is met een witte tijger. Een witte tijger is trouwens gaaf! Daar kan je met zwart/wit iets heel cools mee maken. Leuk combineren met een felle contrastkleur.
Okee, ik zie voor jongenskamers veel blauw en groen voorbij komen en dan niet de heldere, felle kleuren, maar meer de kleuren die naar grijs/zwart of bruin toe gaan. Dat heb je dan heel donker, zoiets:
Maar je kan het ook licht houden. Meer zo:
Wat ik zelf leuk vind voor een tienerkamer, is om op de muren te werken met verschillende kleuren. Zeker als je een donkere kleur kiest, kan dat ervoor zorgen dat het geheel toch niet een donker hol wordt. Zoiets:
Gisteren zat ik nog een beetje met ideeën omtrent zijn lenigheid, klimmen en springen in mij hoofd. Ik dacht aan zoiets voor op de muur:
Evt. gecombineerd met zijn naam in een graffiti-stijl:
Ik dacht dat je daarmee dan ook leuk wat kleur kunt aanbrengen.
Ik dacht dat hij misschien wel van skateboarden houdt. Dan kan je misschien oude skatebourds (marktplaats) gebruiken als planken aan de muur, als nachtkastje of bijzettafeltje. Dat kan zowel geverfd als ongeverfd:
Evt. gecombineerd met een trampoline in een leuke contrastkleur:
Ik weet dat het heel makkelijk is om de boel gezellig te maken met wat leuke kussentjes op het bed. Dat is ook een makkelijke manier om wat kleur toe te voegen. Toch zou ik dat absoluut niet doen. Kussentjes op bed werken alleen als je elke dag je bed opmaakt en die kussentjes goed neerlegt. Van de gemiddelde puberjongen kun je niet verwachten dat ie elke dag zijn bed opmaakt. In dat geval vormen die kussens alleen maar volumineuze troep. Echt zeer onpraktisch. Ik zou eerder voor een stoer vloerkleed gaan, met een grafische print, zoals op de foto met die jongen met een koptelefoon. Leuk dekbedovertrek erbij met een grafische print in vergelijkbare tint. Leuke lampekap zoeken. Zo kan je ook (contrast)kleur en gezelligheid toevoegen, zonder terug te hoeven vallen op kussens.
Dat was het voor nu. Ga nu nog even denken over die witte tijger.