Ik weet het niet. Ook niet of het per sé Corona-gerelateerd is. Ik zou er zelf helemaal niet op zitten wachten om een knuffel te krijgen van een andere moeder op het schoolplein, ook niet als ik verdrietig was, hoe lief bedoeld ook.
Edit// het is natuurlijk wel in het kader van Corona, jouw vraag. Ik zou het zelf niet doen. De enige die ik in deze tijd een knuffel gegeven heb zijn mijn vader, toen zijn moeder overleed, en mijn man en kind.
Ik hoor mensen om me heen klagen over deze afstandelijke samenleving, maar van mij mag het absoluut zo blijven. Ik heb er altijd al 'last' van gehad dat mensen te pas en te onpas in mijn aura kwamen. Collega's die verkouden waren en wel gewoon naast me in een vergaderzaal zaten, een ver familielid dat ineens een amicale arm om me heen sloeg voor een soort ons-kent-ons-gevoel, wildvreemden die tegen me aan stonden te schurken in een volle trein, half afgelebberd worden als je jarig bent geweest, of met oud&nieuw. Ik mis het niet. Ik wou dat mensen zich juist wat meer aan de afstand hielden. Vanwege het virus én omdat ik het persoonlijk veel prettiger vind.