mijn oudste, ik weet het niet. Hij is veel sikkeneurig. Beetje mopperig, niet echt niet boos, maar ook zeker niet happy.
hij lijkt in een soort sleur te zitten. Hij wil zelf graag wat anders, maar weet niet wat.
School is leuk (maar ik denk ook heel erg saai, hij leert niks, al het nieuwe van groep 3 is klaar zeg maar, hij heeft wel allerlei extra werk, maar ook dat is allemaal makkelijk, maar hij geeft dit toch niet zelf aan. is wel af en toe blij met kangeroo rekenbladen etc, maar verder zegt hij school leuk te vinden (Wat ik verder ook wel geloof, want ze doen van alles).
Hij wilt iets van sport, maar niet iets vast voor een jaar. En ook niet 3x per week, liefst door de week, of zaterdagochtend vroeg. Geen voetbal/hockey/tennis.
Nu hadden de jump parken hier een cursus ,maar die vallen qua tijden echt heel kut komende 10 weken, ik krijg dat niet goed geregeld thuis, dus ik wil het in de gaten houden voor na de zomervakantie, om te kijken of we bv om 17 uur kunnen, maar nu lukt me het gewoon niet. Het is en 20 min rijden, dan 1 of 1,5 uur daar en dan weer terug, alles precies om bedtijd van de rest.
Zelf gaf hij aan golfen, dus zal eens kijken naar een cursus daarvan, maar ik vraag me af of hij daar echt gelukkig van wordt.
heb voorgesteld, een mad sience zomerkamp (dagkamp) , maar dat weet hij ook weer niet. Hij werd er niet echt enthousiast van. Hij vind zo een dag dan te lang zegt hij.
Maar ik weet ook niet zo goed hoe we hem wel kunnen helpen.. hij heeft ook een beetje de last van "de oudste zijn", heeft een korte concentratieboog, is snel uitgekeken op dingen, vind vaak iets heel leuk en dan na 5x is hij er wel weer klaar mee. Het werken naar een doel vind hij vaak wel leuk, maar dan is het ook weer klaar.
Maar is mis een beetje het vuur in zijn ogen zeg maar. Het is allemaal een beetje blegh. Mijn man ziet het ook, en weet ook niet zo goed hoe en wat. Hij zegt, als hij school leuk vind, hoeven we daar niks te bespreken, maar ik denk wellicht een gesprekje toch wel handig is. Maar ik denk dat het probleem sowieso niet op school op te lossen is, hij leert zo makkelijk, school gaat hem never nooit niet bijhouden en echt kunnen faciliteren daarin. Dat is gewoon uitzitten en zorgen dat zijn vuurtje niet verloren gaat.
Maar hoe kunnen we hem nu daarnaast helpen? Ik weet het zelf gewoon niet.