Marshmallow Hebben een superfijn gesprek gehad. Ik zat het weekend heel erg in mn emotie. Wilde terug naar de orthopedagoog, want het gaat allemaal bagger en dan heeft school tenminste wat zwart op wit.
Juf vroeg te vertellen over dafne gisteren en ik zei dus dat ze het saai vindt, te makkelijk en niet graag meer naar school gaat. Ze beaamde meteen dat ze dingen ook gezien had. Met rekenen was het haar ook al opgevallen. Dus ze begon meteen over doortoetsen, compacten en pluswerk. Nou, wist niet wat me overkwam. Eindelijk het idee dat iemand mijn kind echt ziet, ipv aanhoren en er verder niks mee doen. Ook het lezen gaat ze doortoetsen.
Ook nog gehad over het gedoe met die 2 andere meisjes. Voor ons gesprek had ze de moeders van de andere 2 meisjes al gesproken. Dat het op school meestal al opgelost en uitgesproken wordt. Dat ze dus als die meiden thuis wat vertellen, eerst eens moeten vragen wat er op school al aan gedaan is. En anders naar de juf moeten, niet naar mij. Dafne vertelde dit weekend in de auto (de meest goede gesprekken zijn in de auto, dan kan ze niet weglopen en hoeft ze me niet aan te kijken, haha) dat 1 van die 2 ook weleens fluistert tegen de ander over dafne, dat ze stom is en niet mee mag doen. Dus ik zei tegen juf dat ik nu het gevoel had dat alles Dafnes schuld is. Maar dat is zeker niet zo, dat zien ze op school ook. Ze praten na zo'n euvel erover, ook dmv de kanjertraining. Verder speelt dafne met verschillende andere kinderen uit de klas, zonder problemen. Ook op de bso zijn die problemen er niet. En ja, dafne slaat zeker weleens, maar juf zei dat dat natuurlijk nooit uit het niets komt. Niet dat dat een reden is om te slaan natuurlijk, we blijven daarmee in gesprek met dafne. Dus ook daar had ik wel een goed gevoel over.
Toen appte 1 van de 2 moeders, met wie ik altijd een goed contact heb, hoe ons gesprek was gegaan, dus ik appte dat zo terug. Appte ze dat ze het idee had dat alles nu op die 2 meiden werd geschoven. en ze zich afvroeg of het wel waar is wat dafne zegt over dat fluisteren. Ik zei al dat ik dat niet zo ervaarde, en zeker dafne niet uitsluit van de problemen, in tegendeel, is niet dat we er niks mee doen tenslotte. Toen zei die moeder dat ze het idee heeft dat dafne in bescherming wordt genomen op school. En de andere 2 maar wat aan laten modderen. Ja, daar kan ik dan echt helemaal niks meer mee he. Zo werkt het niet. Mijn kind de schuld geven van alles, en zeggen dat je eigen kind niks doet. Dus heb gezegd dat ik het jammer vind dat ze hun gesprek zo ervaart heeft en het dan maar weer bij school neer moet leggen als het voor haar gevoel niet goed gaat op school.
Pff, en ik had nog wel zo'n goed gevoel na het gesprek, dat viel me daarna wel rauw op mn dak. Maar ik moet dat echt loslaten. Juf zei ook dat Dafne gewoon leeftijdsadequaat gedrag vertoont en ziet geen enkel teken van achterstand in dr emotionele of sociale ontwikkeling.
Maar goed, juf pakt het echt goed op, daar erg blij mee. Kwam zelf al met plannen, dat vond ik ook fijn.