Hier loopt het helemaal spaak. Ze krijgt gewoon beginnerslesjes lezen. Ze verveelt zich. Heeft geen zin in school. Echt, als ze haar nu nog beginnerslesjes lezen aanbieden, hebben ze er afgelopen jaren niks van gesnapt. Ook verschillende appjes van 2 moeders dat het tussen die 3 meiden veel gedoe is. Ruzie, slaan. Ze doen alsof het alleen Dafnes schuld is. We zijn verdorie net 1,5 week bezig. Dafne wil niet meer naar school. Leert er niks zegt ze. Zelfde gedoe met ruziende meiden als voor de vakantie. Letten ze daar niet op ofzo? En ik krijg telkens appjes dat de juffen er niks aan doen. En dafne zegt natuurlijk dat het niet aan haar ligt en dat zij niet als enige dingen doet. Ere valt totaal niet over te praten met haar. En wat is waarheid he? Ik ben er nooit bij.
Ik heb de orthopedagoog waar we tijdje waren toen ze 4,5 was gemaild. Ik wil gewoon een traject in ofzo. Dit schiet niet op. CJG benoemde eind vorig jaar/begin dit jaar dat ze sociaal en emotioneel achterloopt. Maar ik begin me nu toch zeer af te vragen of dat zo is, en waarom dat dan is. En misschien dan toch een IQ-test. Zodat school er echt wat mee moet zeg maar. Maandag ook gesprek op school. Dafne is gewoon zo ontevereden, gefrustreerd, boos. Nu op werk en net ff zitten janken.