- Bijgewerkt
Mijn oudste start ook in groep 3 volgende week. Ze vindt het allemaal wel spannend maar is er wel erg aan toe. Ik vind het zelf ook wel weer een stap hoor!
Hoe gaat het met de kinderen die al gestart zijn?
Mijn oudste start ook in groep 3 volgende week. Ze vindt het allemaal wel spannend maar is er wel erg aan toe. Ik vind het zelf ook wel weer een stap hoor!
Hoe gaat het met de kinderen die al gestart zijn?
E vond het erg leuk vandaag maar "wel jammer dat we een letter moesten leren die ik al ken". En ze zit liever naast dr vriendinnetje dan dit jongetje maar dit scheelt een hoop geklets
Vanavond een gymtas en gymbroekje voor dr besteld. Nog meer om te vergeten om mee te geven
gymschoenen heeft ze?
Zoon heeft er inmiddels een week opzitten en tot nu toe gaat het wel goed. Afgelopen weekend moest hij wel even huilen omdat hij het een grote omslag vindt en dat hij zoveel moet werken nu en weinig spelen en hij was vrijdag ook erg moe na de eerste week.
Puzzelstukje ja die lagen nog op zolder van L
Hier was de eerste dag ook positief! Kreeg er niet veel informatie uit, maar hij was enthousiast!
Toch6 Hier blijven de gymtassen gewoon op school. Voor elke vakantie krijg je hem mee om de gymkleding te wassen en de schoenen te passen. Gedurende schoolweken hangen alle gymtassen gewoon aan de kapstok. Zo kunnen ze nooit iets vergeten.
[verwijderd] dat scheelt. Al vind ik zeker in de hogere groepen het niet heel fris dat het zo 8 weken gebruikt wordt zonder wassen
Toch6 Hmm, nee, daar heb je wel een punt. Misschien dat ze het daar vaker meenemen. Zo oud is R. nog niet, dus dat weet ik niet.
bij mijn dochter van 9, bijna groep 6 moest ik het elke week meenemen hoor! Het stonk joh! Ze sporten echt! En twee keer per week. Daarnaast proppen ze t in de gymtas... dus t ziet er erg verkreukeld uit.
Hier gaat de gymtas na gym weer meer naar huis, dan stop ik er een schoon setje kleren in en gaat hij de dag erna weer mee naar school - ze gymmen 2x per week, maar gaan soms op andere dagen ook met hun gymschoenen naar de gymzaal (bv voor muziekles als ze ook gaan dansen). Dus zo zijn de gymspullen gewoon iedere dag op school, en was ik ze na de gymles.
Hier sinds gisteren gestart in groep 3, eerste dag was wel een succes, behalve dan de kleurplaat die ze tijdens de corona-thuiswerk-periode al 3x had gemaakt βMoest ik wéér die papegaai inkleuren...β
Ze heeft in de vakantie haar arm gebroken, dus nu met haar arm in een sling naar school, in de pauze mag ze oa niet op het klimrek, niet rennen etc... Geen gym ook dus. Dat vindt ze wel enorm jammer, begrijpelijk!
Lievelingsvak vooralsnog (na 1 dag ) is rekenen.
aah sneu! Wat heeft ze gedaan met dr arm dat die gebroken is?
Puzzelstukje Ze was op een kindertafeltje geklommen op haar kamer, die kantelde en vervolgens viel ze vol op haar arm op de vloer... ik was in 3 stappen bij haar toen ik haar schreeuw hoorde en zag meteen dat haar arm gebroken was. Nu twee pennen erin, geen gips, en ze moet dus rustig aan doen en voorzichtig zijn - maar ze is echt een heel actief kind, dus makkelijker gezegd dan gedaan
Maar de juf let heel goed op, erg fijn
oooh bah wat zullen jullie geschrokken zijn! Hoe lang gaat dat allemaal duren? En is het har schrijfhand?
Owl Jeetje, wat heftig!
Onze oudste dochter gaat de komende tijd zo nu en dan lesjes mee doen met groep 3 en de verwachting is dat ze na de kerst helemaal over gaat naar groep 3. Ik lees/klets graag met jullie mee als dat mag
Puzzelstukje Gelukkig niet haar schrijfhand! Over een week een controle-foto, dan horen we of ze haar arm weer meer mag gaan belasten en volgens mij ook meteen wanneer die pennen er weer uit kunnen. Gelukkig geneest dit bij jonge kinderen over het algemeen echt heel snel en goed, dus daar hoop ik op!
Ik ben al een tijdje niet zo actief meer op het forum maar wil graag meekletsen
Mijn dochter gaat maandag starten in groep 3. Ze zit op de Montessori en gaat naar combi klas 3-4-5 ... Ze komt met 2 vriendinnen in de klas en kent ook veel andere kinderen al.
Ze heeft er wel zin in, maar ze gaat het spelen wel erg missen zegt ze. Ze morgen tot de herfstvakantie bij de kleuters spelen.
Ik vind het jammer dat ik haar niet mag brengen in de klas, gewoon even zien waar ze zit, indruk van de klas enzo.... hoe hebben jullie dat ervaren?
Elise75 ik vind het ook jammer dat ik niet even in haar klas kan kijken. Maar aan de andere kant hebben ze wel fotoβs gemaakt van de dag dat ze daar Zijn gaan wennen. En het gebouw is natuurlijk al bekend...
Ik denk eigenlijk dat wij er meer moeite mee hebben dan de meeste kinderen