Onze oudste gaat ook naar groep 3! Hij wordt in de eerste week 6 dus daar heeft hij het nu vooral over haha. Hij heeft er zin in: 1 juf in groep 1 al gehad, zit in zijn vaste groep 2 klas met zijn 3 beste vriendjes PLUS dat zijn andere twee vriendjes van de BSO nu ook in zijn klas zitten. Voor de vakantie ook gaan wennen en kijken.
Hij is er echt aan toe. Heeft ook zin om te leren. Wat ik echter wel spannend vindt is hem begeleiden. Hij denkt al snel dat hij iets niet kan. Als hij 20 sommen foutloos maak en de 21e een fout wordt hij heel boos en wil hij niet verder, soms in paniek rakend. Ik herken dat van mijzelf en daarom kan ik er dan niet βtegenβ omdat ik wil dat hij dat niet doet en ik heb dan altijd het idee dat ik helemaal verkeerd reageer want ik weet niet zo goed hoe. En nu hij natuuelijk allemaal nieuwe dingen gaat leren zal dit vaker voorkomen (geeft zijn juf ook aan)Meestal zeg ik het is niet erg, je maakt maar 1 foutje maar 20 goed, proberen kan je leren, weet je nog toen je niet kon fietsen en dat kan je nu ook...dat soort dingen. Of ik laat hem gewoon maar voor mij die alles direct wil oplossen en helpen ook lastig