Groep 3!
Nescio misschien de Bobo?
Bedankt voor alle tips! Ik ga me even oriënteren op leuke samenleesboeken.
Hoe is de (gevoelsmatige?) eerste helft van het jaar gegaan?
E heeft het echt goed naar dr zin. Juf is ook heel positief over hoe ze het doet. 2 aandachtspunten: eettempo en ondersneeuwen. Ze is heel stil/rustig, vraagt geen aandacht. Klinkt heel bekend
Hier blijft echt uitgedaagd worden lastig. Ze vindt het vak saai. Ze heeft het in de groep goed naar haar zin (was op 2 klasgenootjes na volledig nieuwe groep).
In januari zou ze starten in de kameleongroep (plusgroep) even afwachten wanneer dit opgepakt gaat worden.
Noordeling waarom niet gelijk na de zomervakantie?
Voor groep 3 doen ze dat pas vanaf januari, vraag me ook niet waarom, k ben nog niet heel tevreden met hoe ze t oppakken...
Noordeling apart.
Hier beginnen ze in week 3 volgens mij. En nu met thuisonderwijs gaat dat ook gewoon door
E. is hier met sprongen vooruit gegaan qua lezen! Maakte ze in de vorige toets nog wat foutjes en was vooral haar tempo te laag, met de laatste toets maakte ze dit ruimschoots goed. Ze scoorde 3 punten meer dan op de vorige toets (van 6/10 naar 9/10). En alleen door echt even samen met haar ervoor te gaan zitten en te benadrukken dat ze het boekje van school nou eenmaal goed moet lezen, en dat ze daarna iets mag lezen dat ze leuk vindt.
- Bijgewerkt
Hier gaat het ook goed. Ze leest in het plus groepje. Ze heeft nu een extra begrijpend lezen boekje mee voor het thuis werken.
Verder vind ze schrijven en spelling het leuk en doet ze daar gewoon in mee.
Maar hebben jullie ook zo een vermoeid kind. Ze geeft vaak aan moe te zijn, wil ook veel minder afspreken.
Ik hoop dat ze bijtrekt in de vakantie.
Hebben ze bij jullie huiswerk? Zo ja, hoeveel per dag en hoe vaak per week?
Toch6 hier ook niet.
Toch6 hier volgens mij alleen thuis lezen
E moet ook thuis lezen, is meestal maar 5 minuten per keer. Dat vind ik niet zo erg, wel dat het 4, liefst 5x in de week moet (krijgen ze sticker en na 10 stickers een snoepje). Meestal blijft de huiswerkmap 1 nacht op school omdat de juf dan nog niet klaar is. Je hebt al gauw dat het een dag niet lukt. Zit je dus elke keer in het weekend nog huiswerk te maken. En dat staat me wel tegen
- Bijgewerkt
Toch6 ja, hier elke dag behalve woensdag en vrijdag. Lezen sowieso elke dag (10-15 minuten). Huiswerk verschilt van rekenen, schrijven (kalligrafie) en woord- en letterherkenning enzo.
Morgen heeft E. een rekentoets en dan krijgen ze op maandag een heel bundeltje mee als voorbereiding.