Sorry! Ik was nogal druk vandaag dus hier niet meer gelezen (en ook nog niets gedaan - want simpelweg geen tijd ik zit net voor het eerst weer haha)
Even extra informatie: M mag bij het water spelen want hij heeft gewoon A & B. Dus vissen doen ze heel vaak. Het was in een vijver (zo'n vijver, bruggetje, nog een vijver) Het was niet een plas of een slootje wel echt serieus diep maar hij werd aan de kant in de vijver gegooid en daar kon hij nog wel staan.
Ik ken de ouders van deze jongen niet. Ik begreep van mijn oudste dat ze hier niet in de wijk wonen. Ik heb zijn ouders dus ook nog nooit gezien want het is geen vriendje van mijn oudste en aangezien hij hun jongste is en hij zelf naar school gaat brengen die ouders hem ook niet meer weg. Dat maakt ook dat ik het lastig vindt. Ik ken het hele kind niet, i k hoor alleen wat mijn oudste erover verteld (ik weet dat hij dit jaar in de klas is gekomen en dit zijn derde school is en dat hij vaak agressief kan zijn en dat er dan vooral wordt gekeken hoe hij geholpen kan worden (ook door zijn klasgenoten) om weer rustig te worden. Schijnt wel goed te gaan over het algemeen (zijn wel wat dingen geweest)
Hij is vandaag wel naar mijn oudste toegegaan en vroeg of hij het aan mensen had verteld. Mijn oudste had gezegd dat dit wel het geval was en dat het ook niet goed/normaal was om iemand van 6 in het water te gooien. Het jongetje had daar op gereageerd dat dit inderdaad niet goed van hem was. Hij heeft later blijkbaar bij mijn middelste samen met mijn oudste zijn excuses aangeboden. Mijn middelste vond het nu wel prima: hij heeft sorry gezegd maar ik ga niet meer met hem spelen. En mijn oudste wil sowieso niet echt met hem spelen en gaf aan dat hij dat voortaan ook niet meer wilde doen.
Wat ik moeilijk vindt is dat ik in principe die moeder gewoon wil inlichten zo van: nou dit is er gebeurd, het is opgelost maar let daar op want ik vind dat ze dit in de gaten moeten houden - het moet niet nog een keer bij een ander kind gebeuren. Maar omdat ik die moeder niet ken of spreek moet ik haar dan of heel random gaan bellen of appen en dat vind ik weer lastig omdat ik niet weet wat voor mensen het zijn. Normaal ken je de ouders en kan je ook wel inschatten op welke wijze en hoe je het brengt. Via de juf wil ik het niet echt doen want het is verder niet op school gebeurd en ook niet bij iemand uit haar klas (mijn oudste) maar iemand uit groep 3.