Koekie83 ja! Ik was eerst bang dat ze zijn cognitieve voorsprong niet zo serieus namen omdat hij geen gedragsproblemen heeft of verveling laat zien. Daarnaast heeft hij grote achterstanden op het gebied van sociaal en taal dus ik dacht misschien focussen ze daarop en dat hij al het schoolse al kan dat is meegenomen? Geen idee.
De juf had het een paar maanden terug over dat ze bezig zijn met tellen tot 7 en dat hij dat heel goed doet. Ehhh... ๐
ik wil dan niet zoโn ouder zijn maar heb wel gezegd dat hij daar wel voorbij is. Tot 7 tellen vind hij net zo leuk als tot 900.000 in stappen van 1000 dus hij doet wel mee ja, maar het is compleet nutteloos ๐
Groep 1 zou niet nodig zijn voor de schoolse vakken maar wel voor het sociale. Dan is de vraag, doet hij groep 1 en werkt dan werkjes groep 2, of doet hij groep 2 en speelt groep 1 (of 0).
Ik denk dat de psycholoog ons daar ook meer over kan vertellen, wat beter past bij zijn ontwikkeling. Volgende week komt ze op huisbezoek dus dan zullen we het daar ook wel even over hebben denk ik.
Toevoeging:
en.. zit ik me te bedenken.. als hij 4 is in groep 2 dan is hij 5 als hij naar groep 3 gaat. Dat lijkt me niet ideaal om meerdere redenen. 1 daarvan is dat hij dan niet meer onder ARI valt (zijn speciale klasje) en naar een ander gebouw moet met kinderen van 6 t/m 10 jaar. Social gezien is hij daar absoluut niet klaar voor, ik denk dat hij echt 3 kleuter jaren nodig heeft om zijn taal en sociaal te ontwikkelen. Maar cognitief kan hij al zowat naar groep 3 zeg maar. Zo moeilijk. Nou goed, de keuze is nog niet gemaakt zeg maar. In eerste instantie klonk het beter dan nu ik dieper na denk.