Hopsatee Alleen voelt dat dan ook weer niet goed als je dan van die Social media Posts leest over ouderschap van “stel je voor, je hebt veel emoties en je ouders zetten je op de trap en lopen weg” “ je voelt je alleen en verlaten”
Ik ben wel benieuwd waar jij behoefte aan hebt, als je echt heel boos bent? Als ik heel boos ben, dan moet je mij echt niet komen knuffelen. Serieus rot op en laat mij even alleen. Laat mij afkoelen en dan ben ik er weer. Mijn dochter kon toen ze ouder was, heel duidelijk aangeven dat als ze boos was, echt even tijd alleen nodig had. Dat is haar behoefte op zo moment. Daarna konden we weer praten en knuffelen, maar ze moest eerst echt afkoelen. Ik vind het eerlijk gezegd nogal psychologie van de koude grond dat je dan alleen en verlaten voelt. Daar is wel wat meer voor nodig.
Leuk hoor dat die influencers wat algemene wijsheden hebben opgedaan uit de ouders van nu en zwangerschapspagina. Alleen neem het niet al te serieus en vertrouw maar op je eigen intuïtie met wat logischer voelt voor jouw kind. Het gaat er namelijk naar mijn idee om wat de behoefte is van jouw kind en of plus op welke manier je na de driftbui weer contact zoekt met je kind.
Ik sluit mij helemaal aan bij @vulpen Na alle heftigheid zoek je weer de verbinding. Overigens is het neurobiologisch gezien ook helemaal niet goed mogelijk om in zware emoties af te stemmen op een ander en verbinding te zoeken.
Hopsatee misschien heb ik er zelf ook teveel emotie en temperament voor 😛
En deze genen heb je doorgegeven aan je dochter 😉. Draai het eens om. Jouw dochter zal in haar leven ook moeten leren omgaan met haar temperament. Jij hebt vanochtend het perfecte voorbeeldgedrag laten zien hoe je o.a. hiermee kan omgaan, namelijk dat je in zo situatie even kan weglopen om af te koelen als het teveel wordt. Daar heeft ze tenminste later wat aan en ook dat het niet erg is om temperamentvol te zijn. Is haar mama
ook en het gaat erom hoe je hiermee omgaat. Kinderen leren vooral door imitatie. Opvoedkundig gezien was dit ook nog eens een pareltje 😉.