Pimpelmeesje
Ja, ik zal vast geen populaire mening hebben, maar hier spelen ze dus minecraft. |Dat geeft best een hoop uitdaging, ruimtelijk inzicht etc. Zijn ook voorbeeld bouw boekjes van.
Daarnaast is onze oudste bezig met binaire code en pakt kleuter dat ook mee op. Mijn man kan dat, dus die leert het ze.
Kangaroo heeft leuke wiskundewedstrijden en de oude opgave staan allemaal online. Mijn 5 jarige kan die voor groep 3 wel maken. Mijn oudste doet nu dit jaar mee in groep 4 met de wedstrijd.
N vind woordzoekers ook heel leuk. Hoef je ook niet voor te kunnen lezen. en bv blaadjes als okki en zo zit dat (maar voor die laatste is lezen wel handig).
Daarnaast veel bordspellen: Dixit, Skipboo, Qwixx (en dan geen junior varianten, maar gewone). Maar dat is ook wel frustrerend, want niet winnen is huilen 😉. Heb ik niet altijd zin in.
Het ligt ook een beetje waar zijn interesses liggen, wat vind hij leuk? Lego bouwen bv, of Vtech heeft nu een robot voor kleuters, die ze opdrachten kunnen laten doen, heel simpel, maar wel leuk en N kan daar best even mee bezig zijn (hij is eigenlijk voor mijn peuter van 3, voor hem is het net iets te moeilijk nog).