Koekie83 Ja, minder is eigenlijk geen reële optie. Het is nu al enorm schipperen met zwemles en trompetles enzovoorts, en m'n vrouw is vanaf volgend schooljaar ook nog eens 2 dagen van huis. Wat prima kan, maar dan wel met 2 dagen bso 😉
Maar ik denk eigenlijk dat het probleem hier niet per se de groep met andere kinderen en regels is. Volgens mij trekken ze zich niks van die andere kinderen aan en gaan ze best wel hun eigen gang. Hoewel, dat geldt misschien wel vooral voor oudste hoor... Misschien vindt m'n jongste het inderdaad lastig dat er weer andere regels en verwachtingen zijn. In de vakantie nu merken we ook dat ze echt twee standen heeft: hyper en enthousiast, of doodop. Ze herkent ook niet goed bij zichzelf of ze moe of ziek is, ze gaat altijd door tot ze ineens instort (gelukkig zonder koortsstuipen de afgelopen maanden, dat wel). In schoolweken is er wel wat minder om zo enthousiast over te zijn, maar het kan natuurlijk wel dat ze na school liefst thuis is om op te laden.
En nou ja, ze is pas 4. Ik hoop nog steeds dat het beter gaat als ze ouder wordt!