[verwijderd]
Nog meer kindjes die binnenkort starten in groep 1?
Nog meer kindjes die binnenkort starten in groep 1?
In april! Dan wordt hij 4, hij kijkt er wel enorm naar uit!
Bij jullie begint groep 1 al vroeger? Hebben ze dan wel 8 groepen? Of hoe werkt het?
Spannend zo snel al!
Honkeytonk hier beginnen ze met 3 jaar en hebben dan 3 jaar kleuteren.
Met 6 jaar gaan ze naar de basisschool (groep 3 zeg maar) t/m 11 jaar (groep 8) en dan gaan ze naar de middelbare school, die duurt 4 jaar, en dan met 15 jaar naar high school tot je 18e.
Ik heb er erg veel zin in. Robbie gaat het denk ik erg naar zijn zin hebben
In Nederland mag je echt pas nadat je 4 bent geworden he? Best streng of niet?
[verwijderd] ja, vanaf je verjaardag dat je 4 wordt mag je. Dus m'n oudste begint half april en tot die tijd zit hij op een peuterklasje en de opvang. En daarvoor enkele dagdelen oefenen op school. En tot 5 jaar zijn ze dan ook niet leerplichtig, dus heb je nog wat flexibiliteit in vakanties enzo.
Met 6 gaan ze hier dan ook naar groep 3. Dus dat is wel hetzelfde. gaat Robbie meteen een hele week?
Snap dat je er zin in hebt! En het is leuk voor Robbie en jij hebt ook even tijd met kleine r!
Jaaaa, in november gaat mijn zoontje naar groep 1.
Hij heeft er zoveel zin in!
[verwijderd] ja! In september mag mijn jongste naar groep 1. Ze is dan idd 4.
Ze gaat nu 3 dagen naar de opvang. Wat ze ook voorschools bezig zijn.
Ze heeft er erg veel zin in. Ze komt bij haar beste vriendin van de opvang in de klas.
Heeft R door wat er gaat gebeuren?
Mijn dochter mag half oktober starten, ze heeft er reuze zin in
Honkeytonk we gaan proberen meteen de hele week. Hoewel hij de laatste weken opeens heel erg aan me hangt. Soort van verlatingsangst of zo.. Ik mag de kamer niet uit zonder hem, en als ik ga douchen dan raakt hij helemaal in paniek. Dus we moeten maar even kijken hoe het gaat. Maar ik denk dat meteen een ritme van elke dag het beste is voor hem.
Lunch moeten we wel nog even kijken.. zijn klasje eet in principe met de rest van de school mee in de kantine maar eten is een gevoelig punt voor hem.
Hier zijn ze direct leerplichtig met 3 jaar maar er is tot 6 jaar wel flexibiliteit in dagdelen en zo.
June nee hij heeft geen flauw idee. Valt hem ook niet uit te leggen. Gelukkig is hij erg flexibel, hij heeft geen voorbereiding nodig voor dit soort dingen.
Zoveel kindjes die dit jaar gaan beginnen! Zo leuk!
[verwijderd] fijn dat hij nieuwe dingen goed oppakt!
Ik snap dat lunchen en ding kan zijn met zo'n grote groep kinderen.
Ik hoop zo dat ze hem kunnen bieden wat hij nodig heeft.
Wat voor schooltijden zijn er bij jullie?
Hier gaat mijn zoontje maandag,dinsdag en donderdag van 8:30 tot 15 uur naar school.
Woensdag van 8:30 tot 12:30 en vrijdag tot 12:15.
Ook laat ik mijn zoontje overblijven op school op maandag, dinsdag en donderdag hier betaal je x een bedrag voor.
Bubblicious HΓ©, dan zijn onze kinderen even oud, want mijn oudste mag ook in november
Schooltijden zijn hier 8.15-13.45 volgens mij. Voor m'n gevoel gaat ze echt alleen 's ochtends
Bubblicious
Ma, di, do, vrij
08:45 - 15:00
Woe 8:45 - 12:00
Ze hebben wel heel vaak een vrijdagmiddag vrij.
Tijdens de middag 1 uur overblijven.
Hier op maandag, donderdag en vrijdag van 8.30 tot 16.30 , dinsdag tot 12.30 en woensdag tot 11.30.
In hogere klassen is de dinsdag dan ook tot 16.30u.
Overblijven is gratis. Eten wordt ook door school aangeboden (in de kantine) maar Robbies klasje is een uitzondering en mogen hun eigen eten meenemen als dat nodig is.
@Vulpen is het elke dag tot 13.45? Ergens wel fijn de duidelijkheid van elke dag hetzelfde. Aan de andere kant heb je dan idd het idee dat ze alleen ochtenden gaat. Eet ze dan thuis?
Jongste zat sinds 2 maart in groep 1 (of groep 0, net hoe je het noemt). Na 2 weken kwam corona dus effectief heeft hij pas 2 maanden op school gezeten. Over anderhalve week dus ook weer groep 1. Hij heeft er zeker weer zin in. Vorig jaar zat zijn oudere broer bij hem in de klas (combinatie groep 1-2-3) en die gaat nu naar groep 4 dus dat zal wennen zijn.
[verwijderd] is het elke dag tot 13.45? Ergens wel fijn de duidelijkheid van elke dag hetzelfde. Aan de andere kant heb je dan idd het idee dat ze alleen ochtenden gaat. Eet ze dan thuis?
Ja elke dag! Lijkt me inderdaad wat rommelig als dinsdag en woensdag korte dagen zijn, maar daar zijn magneetborden voor uitgevonden, toch?
Nee, ze hebben continurooster dus ze eet op school. Ik heb daar wel vertrouwen in omdat ze dat nu ook op de crèche doet. Ze weet wel dat je op de basisschool je eigen eten mee moet nemen, maar laatst bleek dat ze dacht dat je dan daar ter plekke je brood gaat smeren en dus allerlei potjes beleg mee moet nemen
Pepijn wordt 7 oktober 4, dus dan mag hij (voor hem eindelijk) naar groep 1.
Ma t/m vr van 08.30 tot 14.15 uur en dan in juni een week extra vakantie voor groep 1 en 2, omdat ze teveel uren maken. Op dinsdag gaat hij dan vanuit school naar de BSO tot 17.30 uur.
Hij mag vanaf half 6 september 6 dagen komen oefenen.
M & V zitten sinds februari in groep 0/1. Zelfde situatie als @Jessie80. Weinig op school geweest door het sluiten van de scholen. En nu dus weer in groep 1. Ook hier zat de oudste bij hen, maar die gaat nu naar groep 3. Zal wel even wennen zijn maar ze hebben er zin in. Nog 2 weken.
Hier maandag, dinsdag en donderdag 8.25-14.30 , woensdag tot 12.30 groep 1 is op vrijdag nog vrij.
Op maandag en donderdag BSO na schooltijd.