Koekie83
Ik kan van mezelf niet herinneren of ik vroeg was. Denk het niet. Gewoon in groep 3 leren lezen denk ik. Kon wel in groep 1 mijn naam al schrijven (deed wel de S in spiegelbeeld en zo).
Mijn oudste heeft zichzelf leren lezen en schrijven. Die kon met amper 2 jaar het alfabet en met 3 schreef hij woorden.. die hij nu pas begint te begrijpen trouwens. Fun fact.
Cijfers is al helemaal bizar met hem. Zijn eerste woordjes met anderhalf jaar waren 1 2 3 4. Telde met amper 2 jaar tot honderd in stappen van 2 of 5. Kan nu tellen in 4 talen en kent alle de tafels. Weet elke kleuren combinaties nieuwe kleuren maken. Kent de kleuren ook in 3 talen trouwens.
Anyway.. die is op sommige vakken gewoon totaal onherkenbaar bezig voor ons ouders. Want ook zijn vader was een vlotte leerling maar niet absurt zoals R. Denk ook heel erg dat zijn neurotype meespeelt bij hem hoor.
Kleine R is veel meer herkenbaar. Die kan ook tellen tot 20, cijferherkenning, en kent wat letters. Maar alle kleuren zijn ‘bleu’ en de R is niet van Rémy maar van ‘abc’, en 5 druiven tellen is ook wel eens dubbel tellen waardoor het er 7 zijn of hij vergeet er 1. Dus die is gewoon lekker bezig maar ondertussen ook met heel veel andere dingen.
Lily doet niet veel meer dan ‘tatatata!!’ Oké oké, die is ook pas net 5 maanden 😜
En dat trouwens is iets wat Rémy pas met een jaar deed en Robbie was 2,5 jaar of zo 🤓
Bedoel.. ze hebben allemaal hun talenten he? 🤣