[verwijderd] Lastig is dat he, je ziet ze worstelen/moe zijn, maar een echte oplossing lijkt er niet te zijn.
Huggybird strontchagrijnig, moe, hangerig, huilerig en in de loop van de dag komt daar boos en brutaal bij. De fase van “gewoon laten” en “niet druk over maken” ben ik wel een beetje voorbij, na 5 jaar dit gedoe af en aan te hebben. Gewoon laten is sowieso geen optie want ze betrekt het hele huis bij haar moeite met slapen. Als ze gewoon in haar kamertje ging rommelen of lezen of tekenen ofzo, prima, maar ze vraagt continu om aandacht en gaat dan hysterisch in bed schreeuwen dat ze niet kan slapen;, schoppen met haar benen, trappen tegen de zijkant van haar bed, aan ons hangen, niet meer loslaten, ze wordt fysiek agressief (op een aanklampende manier) als we haar van ons los proberen te weken (wat echt moet want ze verstikt me soms bijna). Ze mag altijd fysieke nabijheid van ons, maar dit kan gewoon niet. Bij haar liggen werkt niet; gaat ze kletsen, druk lopen doen in bed totdat het me zo irriteert (en pijn doet want per ongeluk word je nog wel eens geraakt door een rondmaaiende ledemaat) dat we weer ruzie krijgen en ze een mega huilbui krijgt om vervolgens een uur laten uitgeput in mn armen in slaap te vallen.
Het raakt me enorm, m’n eigen machteloosheid, maar vooral haar worsteling zien.
@Vulpen ze is kapot. In de vakantie ging het iets beter. Het is inderdaad logisch. Het lastige vind ik dat alles wat we doen om te “ontprikkelen” averechts lijkt te werken. Ze verzet zich actief tegen de slaap en dat is denk ik wat mij frustreert. Ik zie haar tijdens het eten bijna in slaap vallen, laatst viel ze letterlijk om van de slaap, maar zodra we naar boven gaan, schieten die ogen open en gaan ze niet meer dicht. De volgende ochtend klaagt ze over vermoeidheid, over dat ze vroeg naar bed wil en moet slapen, maar s avonds beginnen we weer van voor af aan.
Softbasegaming Lijkt me heerlijk als dat hier zo zou werken.