Help! Ik vraag me weer eens af of ik de enige ben 🤣
Mijn twee oudsten hebben sowieso veel ruzie. Zijn gewoon hele andere karakters en op zich niet raar, herken het wel van mezelf en mn zusje vroeger.
Nu is het zo dat als we een kindje bij de oudste komt spelen hij dan niet wil dat zijn broertje mee speelt. Dat snap ik op zich wel hoor, maar hij gaat dan vaak juist echt de middelste vervelen (we gaan naar buiten, middelste: ik wil mee. Oudste: nee dan rennen we weg) en de middelste (de kleuter) wordt boos want wil mee doen.
Ik moet dan steeds middelen in: even samen spelen (maar dat is vaak snel ruzie) of de middelste afleiden en iets met hem doen (‘maar vandaag ging dat niet want ik had ook L en een baby van m’n zusje)
Nou ja vandaag stond er dus onverwachts een vriendje van de oudste voor de deur. Het spelen ging niet omdat de middelste mee wilde doen maar ik hem niet kon afleiden nu. Dus vriendje wilde na 30 min ook weer naar huis (wat overigens chill was want daarna was het gedoe gelijk opgelost maar goed, niet echt leuk voor de oudste 😅)
Ik vind dit lastige leeftijden geloof ik zeker nu met een derde erbij omdat ik dan niet de middelste kan afleiden.
Herkennen meer mensen dit?